krijg trojan niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Savanne

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
10
Ik krijg de melding van AVAST dat er een trojan op mijn computer zit
bestandsnaam: C:\WINDOWS\SYSTEM32\SVCHOST.EXE\ext.exe:$DATA
trojan: Win32:Agent-NDG [Trj]

ik kan het bestand niet verplaatsen naar kluis, niet verwijderen, niks eigenlijk.

een paar andere bestandjes die ook geinfecteerd hiermee waren konden wel in de kluis - kan ik deze veilig verwijderen? (screenshot in bijlage)

ik heb ook al geprobeerd een online scan van trend micro te doen, maar ik denk dat die trojan dit blokkeert (als dat kan)...
(verder heb ik ook ad-aware, winpatrol, spybot en spywareblaster op mijn computer.)

kan iemand mij aub helpen?
 

Bijlagen

  • kluisavast.rar
    50,9 KB · Weergaven: 13
Mocht het zo zijn dat ze op het andere forum je niet helpen kunnen:

Het staat genoteerd in een zgn. Stream van het bestand, dus (eigenlijk) niet in het bestand zelf. Daarom kan het bestand zelf niet weggegooid worden.

Kijk hier voor tools om de $data stream te verwijderen uit het bestand, d.m.v.
Strip File (Delete All Alternate Streams)

Usage:

sf file

Deletes all file's named streams, for example

sf stream.dat

The program leaves the main unnamed stream intact, but all the attached alternate (named) streams will be removed. [/url]

Zie onderaan bij Downloads hoe de Streamtools.zip te downloaden, waar sf.exe in staat.
Met een beetje mazzel heb je het probleem dan opgelost door:
Start -> Uitvoeren -> sf.exe C:\Windows\System32\svchost.exe

Alternatief kun je kijken of Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow je probleem kan oplossen. Hierbij heb je wel de installatiecd van de juiste soort (XP Prof of XP Home) nodig, en daar moet dan ook het juiste Service Pack in geïntegreerd zijn (meestal Service Pack 2).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@tijs:

ik heb dat filetje gedownload en ge-unript naar bureaublad. als ik dat uitvoreren doe, dan zegt die dat die niet dat bestandje kan vinden, maar misschien doe ik het verkeerd?

als ik erop dubbelklik gebeurt er ook niks....
 
Je moet een parameter meegeven, zoals ik al schreef.

Probeer het volgende (ik ga ervanuit dat je sf.exe op je bureaublad hebt uitgepakt):

Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Bureaublad\sf.exe %windir%\system32\svchost.exe

Daarna weer opnieuw scannen op trojans, omdat sf.exe geen melding teruggeeft over succes of falen.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan