Krijg verschillende BSOD schermen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wimce
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimce

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Beste mensen,

Sinds kort heb ik flink wat problemen met mijn PC!

De volgende configuratie heb ik:

Behuizing: Antec P182 Advanced Super Mid Tower
Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Intel Core I7 920 2.66GHz Boxed
Geheugen: OCZ Gold Edition DDR3 3x 2GB 1333Mhz Low Voltage Triple Channel
Videokaart: MSI GeForce N9800GTX 512mb
Harde Schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ. 1TB
Besturingssysteem: Windows 7 64bits Home Premium OEM

De volgende problemen doen zich voor:

Op willekeurige momenten krijg ik bluescreens (als ik op internetpagina's klik, of ook weleens bij het opstarten)
Deze bluescreens doen zich tot nu toe voor:

6X BLUESCREEN - SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x0000003b
3X BLUESCREEN - NTFS_FILE_SYSTEM 0x00000024
1X BLUESCREEN - APC_INDEX_MISMATCH 0x00000001
1X BLUESCREEN - BAD_POOL_HEADER 0x00000019
1X BLUESCREEN - IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000a
1X BLUESCREEN - CACHE_MANAGER 0x00000034

Daarbij krijg ik als ik op internet zit de laatste tijd erg vaan de pop up '' Internet explorer werkt niet meer'' Windows Messenger werkt niet meer''.

In Quickpar staat er op enkele keren na ''verificatie mislukt''. Ik kan dus bijna niks meer repareren...

En Als ik met WinRar wil extracten dan staat er ''Packed data CRC Failed...'' Ik kan dus ook niks meer uitpakken...

Heb 2 weken geleden nog een analyse laten maken en toen kwam er uit dat het moederbord defect was...(aansluiting SATA op moederbord + een geheugenbank).Dit moederbord heb ik nu vervangen met een nieuwe van hetzelfde type, alleen beginnen de problemen nu weer opnieuw...

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn in dit verhaal? SUPER BEDANKT ALVAST!!!

Groeten,
Wim

Heb je toevallig "System Mechanic Pro" op dit systeem staan?

Iemand een idee waar ik mijn 6gb geheugen mee kan testen op defecten?

Mijn harde schijf is net nieuw... hiervoor had ik een andere schijf, maar toen deden die problemen zich ook al voor...

Met memtest86 kun je maar tot 4gb testen... ik heb er 6gb inzitten!?

Per geheugenbankje testen????

Moet toch, anders kom je er nooit achter bij een error welke bankje het is

Oke voor de duidelijkheid...

1 strip laten zitten en dan memtest uitvoeren... daarna de andere 2 ook op die manier...???
Welke bank moet ik aanhouden als testbank? Die het dichtste bij de processor zit?
Kan ik die er wel gewoon uithalen?

Je zou kunnen beginnen met 2 strips, krijg je geen errors, heb je tijd gewonnen.
Maar krijg je die wel, dan heb je tijd verloren, want dan alsnog 1 voor 1 testen.

Ik zou gewoon per bankje doen en dan in het 1e geheugenslot, inderdaad dichtst bij de cpu

Oke dank je voor de info.

Zou de probleemstelling die ik hierboven schets in zijn geheel van een defecte geheugenstrip kunnen komen?

Titel aangepast "GROOT PROBLEEM! Welke slimmerik kan mij a.u.b. helpen??? " zegt niets over je vraag / probleem.

Tot hoeveel procent moet ik de memtest laten lopen per strip?
Zit bij strip 1 nu op 135,0 %...

Testen met Memtest86 kan enkele uren duren, afhankelijk van de geheugen module grote. Memtest86 doet een aantal verschillende testen.

Heb alle modules doorgetest tot 200,0% (ongeveer 1,5 uur)

Module 1 begon vanaf 170,0% errors te geven... de errors die naar boven kwamen zijn: ''Memtest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM''

Module 2 heb ik door laten lopen tot 200,0% en gaf tot daar geen errors aan. Alleen met Winrar kreeg ik wederom de melding ''Packed data CRC Failed...''

Module 3 gaf bij het opstarten al meteen een BSOD ===> SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x0000003b
Na het opstarten de Memtest aangezet, en deze module begon al op 1,0% met errors... wederom ''Memtest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM''

Nu heb ik dus Module 1 en Module 3 uit mijn PC gelaten. En draait alleen Module 2 momenteel.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier mee moet doen? Is het dus voor 100% zeker dat mijn geheugen kapot is? Of bestaat er nog een kans dat het andere hardware is?

Graag ontvang ik nog een reactie a.u.b.

Laatst bewerkt:
Heb alle modules doorgetest tot 200,0% (ongeveer 1,5 uur)

Module 1 begon vanaf 170,0% errors te geven... de errors die naar boven kwamen zijn: ''Memtest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM''

Module 2 heb ik door laten lopen tot 200,0% en gaf tot daar geen errors aan. Alleen met Winrar kreeg ik wederom de melding ''Packed data CRC Failed...''

Module 3 gaf bij het opstarten al meteen een BSOD ===> SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x0000003b
Na het opstarten de Memtest aangezet, en deze module begon al op 1,0% met errors... wederom ''Memtest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM''

Nu heb ik dus Module 1 en Module 3 uit mijn PC gelaten. En draait alleen Module 2 momenteel.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier mee moet doen? Is het dus voor 100% zeker dat mijn geheugen kapot is? Of bestaat er nog een kans dat het andere hardware is?

Graag ontvang ik nog een reactie a.u.b.

Module 1 en 3 moeten dus vervangen worden, zijn, wanneer MemTest dat aangeeft, niet meer 100% betrouwbaar en defect maar...

persoonlijk zou ik een compleet nieuwe set van 3 x 2gb kopen

Laatst bewerkt:
Het gehele probleem heeft dus hier aan gelegen? Geen moederbord probleem dus?
Kun jij mij een goed alternatief geheugen voorleggen voor mijn systeem...?

Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan