krijg virussen niet weg!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyt72

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
ik heb met m'n stomme kop een bestandje binnen gehaald en geopend zonder van te voren te scannen en nu zit ik met een paar virussen in m'n maag. ze worden door Avg shield keurig ontdekt en uitgeschakeld maar ik wil ze eraf hebben. dus gisteren mijn c-schijf opnieuw geformateerd. windows opnieuw geinstalleerd, dus ik denk, mooi daar ben ik vanaf:thumb: mooi niet dus:mad: nadat ik avg geïnstalleerd had waren ze gewoon weer terug.!!!! en ze staan toch echt op de c schijf (C:\\WINDOWS\SERVICES.EXE - C:\\DOC AND SETT\ADMIN\READERS.EXE - C:\\WIN\SYS32\READERS.EXE - C:\\WIN\SYS32\REGWIZ) WEET IEMAND WAT IK MOET DOEN. Ik heb de schijf in 3 stukken gesplitst c: d: en e: allen c geformateerd, kan het hier aan liggen of kan het virus in de bios zitten? HELP

download MBAM eens, de gratis versie.
Installeren daarne meteen update doen en dan kiezen voor
snelle scan.

kijk eens of je het dan kwijt bent.

maar hoe kunnen die blijven bestaand met format c?
daar ben ik ook benieuwd naar...

Kun je een schermdump van het scanresultaat met AVG hier posten?

history>scanresults>...

Hoi,

Als je format c hebt gedaan staan de virus ergens anders dus zou ik wat puppie adviseert uitvoeren.

Modag

D en E zijn niet geformatteerd....dus wie weet......

wat voorn virus is het?

als het een worm is kan hij in je hardware gaan zitten en heb je een veel groter probleem.

*wel helemaal geformateerd? geen quick format.

alvast bedankt voor de goede tips:thumb:.

de computer is schoon na diverse scans en de tip van mbam is super.

MAAR... ik heb nu antivir geïnstalleerd en die vond in ieder geval meer virussen dan AVG (nu geen meer:p) maar hij geeft nu 2 waarschuwingen namelijk krijg geen toegang tot de volgende bestanden. hiberfil.sys en pagefile.sys. is dit gevaarlijk en wat kan ik er aan doen? heb trouwens D en E ook maar geformateerd. had programmaatje op E gedownload dus grote kans dat hij daar ergens verstopt zat.

hiberfil.sys en pagefile.sys. is dit gevaarlijk en wat kan ik er aan doen?

Niets, gewoon zo laten. Hiberfil heeft met de slaapstand te maken (hibernate). Die andere weet ik zo niet.

PageFile.sys is 't wisselbestand omdat dit een systeembestand is en in gebruik krijg je daar geen toegang in (althans in deze situatie) en de virusscanner ook niet dit is heel normaal.

bedankt

bedankt allemaal voor de tips

heb alles geformateerd en virus is weg.
is wel een hardnekkige maar dankzij juliie is het weer gelukt.:thumb:

Mijn advies (waar niet iedereen het mee eens gaat zijn):

WinXP installeren op C:
drivers, antivirus en antispyware installeren op C:
Met image-software een 1-op-1 kopie van C: wegschrijven naar D: of E:

Al je programma's installeren op D: door tijdens een installatieprocedure de C te veranderen in een D. Hiermee voorkom je dat je C: schijf steeds voller en voller loopt en zo je WinXP trager wordt (iets wat je uiteindelijk toch niet voorkomt, ik weet het... :confused:)

Je map "mijn documenten" verplaatsen naar E:. rechtsklik op de map mijn docs op je buroblad, kies voor eigenschappen en verander de C in het pad in een E. Hiermee voorkom je dat je je docs kwijtraakt tijdens een XP-crash of -herinstallatie

Mijn advies (waar niet iedereen het mee eens gaat zijn):

WinXP installeren op C:
drivers, antivirus en antispyware installeren op C:
Met image-software een 1-op-1 kopie van C: wegschrijven naar D: of E:

Al je programma's installeren op D: door tijdens een installatieprocedure de C te veranderen in een D. Hiermee voorkom je dat je C: schijf steeds voller en voller loopt en zo je WinXP trager wordt (iets wat je uiteindelijk toch niet voorkomt, ik weet het... :confused:)

Je map "mijn documenten" verplaatsen naar E:. rechtsklik op de map mijn docs op je buroblad, kies voor eigenschappen en verander de C in het pad in een E. Hiermee voorkom je dat je je docs kwijtraakt tijdens een XP-crash of -herinstallatie

Ben ik het helemaal mee ens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan