Hallo medeforummers,
In navolging van mijn problemen met mijn laptopaccu (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925695-Wie-is-er-stuk-de-lader-of-de-poort)
zit ik nu met een nieuw probleem.
N.a.v deze reactie:
Vervolgens heb ik diverse oplossingen van deze site geprobeerd:
1. Controleren of de harde schijf herkend wordt in de BIOS (dat wordt hij)
2. Updaten of installeren van storage driver (driver van Lenovo-site geplukt maar die herkent hij niet)
3. De schijf wissen met Diskpart (als ik diskpart laadt in de opdrachtprompt tijdens de Windows-installatie en hem dan lis disk / list disk als opdracht geef krijg ik de melding: there are no fixed disks to show.
4. Het updaten van de chipset-drivers (driver van Lenovo-site geplukt maar die herkent hij ook niet)
Ik heb de schijf ook al als externe hardeschijf aangesloten aan mijn vaste computer waarop ik via Disk Management de schijf kan partitioneren en formatteren maar Windows setup herkent hem dus niet.
Wie kan mij verder helpen? Ik heb al allerlei topics op internet doorgelezen van mensen met vergelijkbare problemen maar de oplossingen die men daar aandraagt werken in mijn geval helaas niet.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
gast0685
In navolging van mijn problemen met mijn laptopaccu (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925695-Wie-is-er-stuk-de-lader-of-de-poort)
zit ik nu met een nieuw probleem.

N.a.v deze reactie:
heb ik geprobeerd d.m.v de NOVO-knop op mijn laptop de recovery in te zetten. Echter gaf de herstelsoftware aan dat dit niet kon omdat de recoverypartitie ontbrak wat waarschijnlijk is gebeurd toen ik de harde schijf uit de laptop heb vervangen door een Samsung Evo 850 256 GB SSD. Op internet heb ik toen diverse tutorials bekeken waarin je d.m.v een Recovery Engineering CD-rom de herstelpartitie weer kon aanmaken. Dit heb ik dus gedaan. Echter nadat ik de herstelpartitie heb aangemaakt wilde ik Windows 8.1 weer installeren. Ik steek de CD-rom in de laptop en laadt setup. Wanneer ik echter op Custom Installation druk geeft de pc vervolgens weer dat er geen drives gevonden zijn waarop Windows geïnstalleerd kan worden.Als de aqccu er niet in zit en hij wel aan geeft op te laden zou ik de software verdenken.
Ook de software kan de accu waarschijnlijk wel uit laten vallen.
Heb je geen herstelpunt van voor de problemen?
Vervolgens heb ik diverse oplossingen van deze site geprobeerd:
1. Controleren of de harde schijf herkend wordt in de BIOS (dat wordt hij)
2. Updaten of installeren van storage driver (driver van Lenovo-site geplukt maar die herkent hij niet)
3. De schijf wissen met Diskpart (als ik diskpart laadt in de opdrachtprompt tijdens de Windows-installatie en hem dan lis disk / list disk als opdracht geef krijg ik de melding: there are no fixed disks to show.
4. Het updaten van de chipset-drivers (driver van Lenovo-site geplukt maar die herkent hij ook niet)
Ik heb de schijf ook al als externe hardeschijf aangesloten aan mijn vaste computer waarop ik via Disk Management de schijf kan partitioneren en formatteren maar Windows setup herkent hem dus niet.
Wie kan mij verder helpen? Ik heb al allerlei topics op internet doorgelezen van mensen met vergelijkbare problemen maar de oplossingen die men daar aandraagt werken in mijn geval helaas niet.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
gast0685