Krijg windows 8 niet geisntalleerd op UEFI boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Ik heb hie reen nieuwe pc met een asus moederbord en deze heft een UEFI ipv een bios.

Nu wil ik hier ook gebruik van maken maar ik krijg W8 niet geinstalleerd.
Ik prober het van een usb stick te doen, deze moet ik fat32 formatteren maar wil ik de iso van W8 erop zetten krijg ik de melding dat deze te groot is
en dat er maar bestanden van 4 gb op kunnen, je moet hem fat32 formatteren anders kan de uefi er niet mee overweg,

iemand een idee wat ik nu kan of moet doen.

Hoi puppie, het probleem is dat ik de usbstick formatteer naar fat32 anders kan uefi er niet mee overweg. Maar de iso van windows 8 is tegroot want op de fat32 kunnen geen bestanden groter dan 4 gb.

Ik krijg dus simpel gezegd windows niet op de ub stick en blijf daar dus al steken

Zover ik weet is een ISO van Windows 8 geen 4 GB? Als het goed is tussen de 3 en de 4 GB. Sowieso geldt die beperking voor één bestand en niet voor een gehele ISO. FAT32 kan niet overweg met bestanden groter dan 4 GB. Ik raad je aan het met dit programmaatje te doen: klikkerdeklik! Die gebruik ik ook altijd voor installatie-doeleinden.

Hoi Bassie,

deze dacht ik ook te gebruiken maar ik heb een iso van 6,2 gb er zit een bestand in wim dat al groter is dan 4 gb

Een Windows-installatie-ISO is geen 6.2 GB:shocked:. Hoe kan het dat jouw ISO 6,2 GB is :S.

let we zeggen dat hij van spotnet afkomt en er al wat meer software inzit, dat is ook het grote problem denk ik?

dan maar vanaf dvd proberen

Als het goed is zou je het wel via DVD werken. Aangezien je dan niet met dat FAT32-probleem zit. Weet je zeker dat je geen andere bestandsindeling kunt gebruiken in UEFI? Klinkt namelijk erg stom dat dit niet kan:o.

nee, dat is vreemd toch, Ik kan er wel voor kiezen om een öude bios te gebruiken maar ik wil natuurlijk gelijk op het nieuwste draaien en mijn ssd en 3tb hd als gpt schijf gebruiken,
volgens mij kan ik de volle 3tb niet gebruiken als het geen gpt schijf is

Inderdaad. Daar staat me ook iets van bij dat dat niet kan. Dan zal je toch een Double Layer DVD moeten gebruiken:(.

Ik heb hier nog 1 dual layer, heb alleen ander problem, ik wer eigenlijk nooit meer met dvd's alles op stick of mediaplayer dus heb ik mijn nieuwe pc geen dvd speller zitten, wel in mijn oude pc,
maar volgens mij heb ik geen aansluitingen op mijn moederbord en voiding zitten voor een oudere dvd speller, oeps

Op elk moederbord zit toch een IDE-aansluiting? En de voeding heeft vast nog wel een molex-connector vrij hoor:P.

heb even een kale versie via spotnet binnen gehaald deze is idd 4 gb, kijken wat hij nu doet, zet hem nu op de stick en dat gaat goed

nee lukt niet nu ziet hij de ssd niet en ik kan niet selecteren dat hij van af een uefi usb boot, hij boot wel maar uit zich zelf

Heb je dat programma gebruikt wat ik aanraadde? Zo niet, probeer het daar eens mee:P.

JAAAAA, eindelijk.

Hij zag de SSD maar gaf maar 2 partities, en ik kon met de uefi settings, windows niet installeren op de mbr schijf, (dat gaf windows aan)ik had op internet gelezen dat als het via de uefi gedaan werd er 4 partities aangemaakt zouden worden.

Ik heb de 2 partities gewoon verwijderd, daarna opnieuw de install gestart en toen gaf hij wel 4 partiteis aan, dus als het goed is gaat windows er nu zelf een gtp schijf van maken,

ik moet nu even snel de internet kabel over zetten op de nieuwe pc, ik hoop straks nog ff van me te laten horen

Mooi dat het lukt. Laat ook even weten dat het uiteindelijk ook werkt:P. Want dat is het belangrijkste:D.

Ja bassie hij werkt als een tierelier. Ik had het progje wat jij had ook al gebruikt maar die pakte de iso niet.
Stom dat ik er nooit aan gedacht heb dat in mijn w8 versie natuurlijk alles al is in gebouwd zoals antivirus ed en dat hij daarom groter is. Maar nu staat alles goed. Reuze bedankt voor je ( jullie hulp)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan