Krijg windows xp niet meer geinstaleerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter giga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

giga

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Beste allemaal,

Daar het een zooitje was op de pc van mijn zoon en deze steeds vastliep heb ik deze geformateerd om zo windows xp er opnieuw erop te zetten.
Ging allemaal goed, tot dat ik moest aangeven op welke schijf en toen heb ik dingen verwijderd.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om windows xp te instaleren.
als ik de computer met cd opstart gaat hij net de hardware testen en als hij aangeeeft dat hij windows xp wil gaan instaleren krijg ik een foutmelding en de boel wordt afgesloten.
Hij kan de setup niet instaleren op de harddisk
Ik heb zelf het idee dat de harddisk niet goed geformateerd is, of dat deze niet juist benoemd is, of niet de juiste indeling heeft.

Bestaat er een programma wat ik van floppy kan starten wat de harddisk wwer zo maakt dat windows xp erop kan geinstaleerd kan worden
Ik had al Fdisk op een floppy, maar bij het opstarten moet ik deze floppy verwijderen

HELP !!!!

en wat voor foutmelding krijg je dan? (logische vraag)

Maar goed,
- je start dus op met cd (door op een toets te drukken)
- dan "moet" je de agreement accepteren
- en dan kies je voor waar je het neer wilt zetten
zie je daar niks staan? of kom je er niet eens?

Trouwens heb je de bootvolgorde goed staan in het bios?

Als je de windows cd hebt kun je gewoon windows opnieuw installaren MET formatteren.

Zorg dat je in de bios de CD-Rom als eerste op laat starten. Druk tijdens het starten van de PC contnu op DETETE om in de BIOS te komen.

Zoek nu naar de opstartvolgorde van de media en zet deze zo dat de CD_rom als eerste opstart.

Leg de CD met windows in de CD-Rom.

Verlaat nu de BIOS met opslaan.

De PC zal nu opnieuw opstarten van de CD-Rom.

Kies uit het menu voor de optie Opnieuw installeren windows systeem (MET FORMATTEREN).

De rest volgt vanzelf door de aanwijzingen die volgen.

Ik weet niet hoe ik de harddisc heb geformateerd, dit heb ik vanuit xp gedaan met de opdracht format c:
Vervolgens windows opnieuw opgestart (boot volgorde is A: cd: harddisk) en toen nogmaals vanaf de windows cd geformateerd (ik denk dat het daar mis gegaan is)
Ook heb ik blijkbaar partities verwijderd.
Als ik nu de computer start (met de Windows xp cd erin) gaat het netjes instaleren (je weet wel, hardware controleren) en dan kom ik bij het punt dat ik de agreement moet accepteren en dan vraagt hij waar ik Windows XP wil instaleren.
Dan laat hij een schijf ruimte zien van 117240 mb met daarbij de gevens
117240 MB 0 ID 0 op bus 0 (Atapi) Setup heeft geen toegang tot deze schijf.
Als is vervolgens dan wat doe, komt er een tekstfile op het scherm dat uit voorzorg windows wordt afgesloten...

Wat is er nu mis, en hoe los ik het op.
Ik moet eigenlijk een programmatje hebben op floppy wat het systeem weer goed zet en de harddisk juist formateerd. (als dat het is)

Peter

giga.

Download Madboot
Met madboot kan je alles vanaf de floppy doen, zelfs fdisk en formatteren.

succes speedtouch

lijkt me wel het beste ja, (Fdiskken)

Die grootte van je schijf lijkt me ook niet helemaal ok. (117240 MB)

//
blijkbaar heb je dus ook geen data er meer op staan? (geen belangrijke gegevens, etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan