Krijg XP Home edition niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samurai-man

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
4
Ik heb een probleem met de installatie van XP home edition op de pc van een bevriend iemand.

De pc van deze persoon (xp home) crashte twee weken terug en was met geen mogelijkheid weer op testarten.
Ik heb vervolgens getracht met fixboot , etc de boel aan de gang te krijgen maar had geen succes.Er verscheen telkens het wereld beroemde Blue screen of death.

Daarna besloot ik de HD in mijn eigen pc te stoppen om zo de gegevens veilig te stellen en kreeg vervolgens de melding dat er 5 virussen en een trojan op de schijf stonden.Nadat mijn virusscanner (norton) ze verwijdert had heb ik de gegevens opgeslagen en gebrand voor die persoon en vervolgens de HD geformateerd.

Nu komt het probleem : Ik heb de HD terug in de pc gehangen waar hij uitkwam en heb getracht xp opnieuw te installeren , de persoon in kwestie heeft de orginel cd van xp home edition.Meer elke keer als ik de boel ga installeren, volgens het boekje, krijg ik tijdens het kopieren van de systeembestanden te horen dat File XXXXXXX.XXXX niet te kopieren valt. je kan dan kiezen uit overslaan of opnieuw proberen. alleen overslaan werkt hier met gevolg dat xp in een later stadium niet opstart. logisch natuurlijk.

Nu dacht ik dat het mogelijk kwam door de HD in kwestie ( al een paar jaar oud) dus die heb ik vervangen, ik heb het geheugen gecheckt, alle overtollige hardware verwijdert(printer,modem,etc).
maar nog steeds krijg ik foutmeldingen tijdens het installeren dat sommige file's (telkens andere !!!!! ) niet te kopieren zijn met als gevolg dat ik tijdens het starten van xp een blue screen of death krijg !

Mijn vraag : waar ligt dit aan ? kan het zijn dat de orginele cd van xp mischien een fout heeft of ligt het toch aan de hardware ergens ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen op dit forum ,met voorbaat dank.
 
probeer deze dingen maar eens.
1 geheugen test
alles ff stof vrij maken en opnieuw aan druken.
test de cd eens op jou pc misschien cdrom vuil of cd,
speler vuil.
werk de cd dan nog niet na dit alles en als de cdrom,
legaal is kan je contact op nemen met m$ voor een,
vervangend examplaar.
als jij ook xp home heb kan je ff die instaleren,
met het nummer van je bevriende persoon doe dat,
alleen als die windows legaal is.
 
krijg xp home niet geinstalleerd

Het zelfde is mij ook overkomen bij installatie
heb het als volgt opgelost .
dit ligt mijn inziens aan de cd-rom lezer
gooi hem in de brander deze leest op en lagere speed
en de bestanden worden allemaal geinstaleerd
 
Dit is een geheugen problem echt waar.
Probeer met ander geheugen XP is daar heel kieskeurig in ,waardoor sommige Files niet goed gelezen worden!!
 
Geplaatst door BANDIT123
Dit is een geheugen problem echt waar.
Probeer met ander geheugen XP is daar heel kieskeurig in ,waardoor sommige Files niet goed gelezen worden!!

Ik heb het ram geheugen er al uit gehad en eventueel stof verwijdert, kan inderdaad nog proberen het ram geheugen in een andere poort te stoppen , ThnX
 
Re: krijg xp home niet geinstalleerd

Geplaatst door luffelen
Het zelfde is mij ook overkomen bij installatie
heb het als volgt opgelost .
dit ligt mijn inziens aan de cd-rom lezer
gooi hem in de brander deze leest op en lagere speed
en de bestanden worden allemaal geinstaleerd

Probleem is dat de brander in het bootmenu niet voorkomt, moet ik eerst denk ik de slave/master verhoudingen gaan veranderen of niet ?
 
Bedankt voor de tips !

Bedankt voor de tips, helaas is het me nog steeds niet gelukt om xp home edition te installeren maar ben er nu wel achter dat het aan het betreffende moederbord ligt.
Ik heb van alles geprobeerd , bios , cache uitschakelen,met brander installeren, ander ram geheugen, andere cd met windows xp erop, etc.

Het enige wat ik uit dit moet concluderen is dat de fout in het moederbord ligt. waarschijnlijk in de aansturing van de IDE poorten of in de aansturing van het RAM Geheugen.

Opzoek dus naar een ander moederbord........... :(
 
het zou best kunnen dat het bord niet meer werk.
gelukkig zijn die nu niet zo gek duur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan