krijgt mijn pc niet geformateerd, HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

triple d

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Berichten
6
hoe kan ik een HD van mijn pc formatteren en vervolgens een nieuwe versie van XP installeren?

nu is de schijf opgedeeld in 2 partities.

ben benieuwd.

Dino
 
het is mij niet gelukt. heb de pc ingegeven v.a. cd rom te moeten starten maar dan kom ik op een blauw scherm terecht met links boven in de hoek de tekst windows setup en vervolgens doet het systeem niets meer.

of ik start de pc op en ga naar het cd rom station en via setup gaat het systeem een minuut of 8 de installatie voorbereiden. het systeem start vervolgens opnieuw op, dan kom ik in een zwart scherm terecht met en drietal opties waar ik voor kan kiezen.

1 windows home edition
2 windows professional
3 windows setup

als ik niets doe kiest de pc voor optie 3 en vervolgens krijg ik weer dat blauwe scherm en slaat het systeem vast?
 
dankjewel . . . echter ik krijg de schijf niet geformateerd. wat ik wel weet is dat er een c en een d partitie is . . . hoe kan ik die verwijderen?
 
Zie http://www.windowscorner.com/winxp/installatie/Windows_XP_installeren.php Daar staat:

Met meer dan één harde schijf of partities moet u even goed opletten. In principe wordt het besturingssysteem op de C-schijf geïnstalleerd. Een partitie kiezen doet u door middel van de pijltjestoetsen, waarna u op Enter drukt. Vervolgens zult u het station moeten formatteren, u hebt hier de keus uit snel formatteren en gewoon formatteren. Als u Windows XP opnieuw installeert omdat er iets mis was met het besturingssysteem kiezen we voor gewoon formatteren omdat er dan ook een controle van de harde schijf wordt uitgevoerd. Problemen kunnen door een niet goed werkende schijf veroorzaakt worden. Door nu te kiezen voor gewoon formatteren, sluiten we dit direct uit. Selecteer deze optie en bevestig met enter. Druk in het volgende venster op F om het formatteren te starten. Dit kan een heel langdurig proces zijn als het een grote harde schijf of partitie is, dus even geduld a.u.b.

Heb je alles op D: gebackupt?
Je kan de partitieseventueel verwijderen met de letter D en dan Windows installeren op een nieuwe partitie van 15 GB of zo voor XP. Later als alles goed gegaan is, moet je met Computerbeheer>Schijfbeheer je D:partitie aanmaken. Het is wel zo verstandig om een D:partitie te hebben,daarheen kun je Mijn documenten en E-mail verhuizen.
 
Laatst bewerkt:
geweldig dat je zo de moeite neemt om mij te helpen!!!!

echter . . .ik kom niet verder dan het 2e zwarte scherm . . .de hardware configuratie wordt gecontroleerd, vervolgen kom ik in een blauw scherm terecht zoals eerder aangegeven en slaat het systeem vast?
 
Even voor de zekerheid...heb je in het BIOS de opstartvolgorde gezet op CD/DVD en dan HD en heb je dat gesaved met F10 of Exit en dan F10?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan