Krijsende PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_Evers

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hallo allemaal,

Ik wilde laatst een oude pc in elkaar zetten, nu heb ik wat geheugen bij elkaar gescharreld. Nu heb ik om te testen of dat ding het nog wel doet eerst maar de floppy drive aangesloten en een harde schijf, één geheugen kaart erin gezet. IDE kabels aangesloten en een video kaart erin gezet. Nu zet ik de pc aan en krijg ik een allemachtig hard gekrijs, geen regelmaat. De PC start wel door, ik hoor dat de harde schijf ook bezig is maar er verschijnt geen beeld.

Jullie enig idee wat het kan zijn?

Ik heb geen ventilatortje op m'n video kaart zitten. Wel op de processor uiteraard.

Zet de pc open en aan op je tafel en stop je hoofd er in, c.q. leg je oor te luisteren, zodat je ons kunt vertellen waar het geluid vandaan komt.

Uit de PC-speaker natuurlijk. Of hoe je dat ook noemd. Echt een afgrijselijk geluid.

Geplaatst door Peter_Evers
Uit de PC-speaker natuurlijk.
Zo natuurlijk is dat niet. Gezien de vragen die je gesteld worden over fans en voeding.

Als het uit de pc-speaker komt zou je in de setup van je moederbord kunnen kijken.
Het feit dat er geen beeld is wijst trouwens in de richting van een niet goed aangesloten of defecte videokaart.

Ik denk niet dat de video-kaart defect is. Zodra ik de pc aanzet gaat hij al na circa 2sec krijsen.

Ik denk dat ik de oplossing heb, ik zie dat er een paar pinnejtes los zitten. Ik ga morgen het moederbord eraf halen en dat weer heel netjes op z'n plaats zetten. Ik hoop dat het hiermee opgelost is.

Bedankt voor jullie reacties.

Sorry, ik zie dat er bij elke ingang van het ram pinnetjes krom zijn, blijkbaar is het geforceerd. Dit is waarschijnlijk omdat ik met een andere pc ook kromme pinnen had en die kreeg ook geen beeld en begon continue door te piepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan