Kritiek lek in Mozilla Suite en Firefox ontdekt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Kritiek lek in Mozilla Suite en Firefox ontdekt

Er is een kritiek lek in Mozilla Firefox en Mozilla Suite ontdekt dat door kwaadwillende personen misbruikt kan worden om vertrouwelijk (systeem) informatie te achterhalen. Het lek wordt veroorzaakt door een fout in de JavaScript engine en is aanwezig in Firefox versies 1.0.1 en 1.0.2 en Mozilla Suite 1.7.6, maar ook andere versies zouden kwetsbaar zijn. Als oplossing wordt aangeraden om JavaScript ondersteuning uit te schakelen. Meer informatie is te vinden bij bugzilla en deze advisory. Bron: security.nl
Zie ook: waarschuwingsdienst.nl

Laatst bewerkt:
probleem met firefox 1.02

Sinds ik de update heb opgehaald van Firefox, moet ik mijn firewall uitschakelen in NIS om verder te kunnen surfen. Tevens werkt mijn e-mail programma (Incredimail) ook slechter. Als de firewall is ingeschakeld, dan kunnen ze geen verbinding krijgen met de server. Hiervoor had ik geen enkel probleem met een ingeschakelde firewall. Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens je firewall op offline te zetten.
Als ik met IE wil surfen heb ik geen enkel probleem, maar mijn voorkeur gaat uit naar Firefox.

Kijk de instellingen van de NIS na of Firefox en Incredimail wel toestemming hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan