Kritiek op Norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door raymond-hubertu
Ik had problemen met SP2, Norton werd bij het opstarten niet geactiveerd, dit was handmatig ook niet mogelijk. Opnieuw geinstalleerd, ging paar weken goed en toen weer het zelfde probleem. Ik heb toen Norton verwijderd en AVG geinstalleerd, deze had 4 4russen te pakken, rara hoe kan dat?

Dat zegt op zich niet zoveel, want dat kunnen ook false positives zijn. Wat dat betreft heb ik niet echt goede ervaringen met AVG.

Geplaatst door raymond-hubertu
Ik had problemen met SP2, Norton werd bij het opstarten niet geactiveerd, dit was handmatig ook niet mogelijk. Opnieuw geinstalleerd, ging paar weken goed en toen weer het zelfde probleem. Ik heb toen Norton verwijderd en AVG geinstalleerd, deze had 4 4russen te pakken, rara hoe kan dat?

ook dat heb ik wel vaker gehoord.
als men over stapt naar een andere antivirusscanner dat er dan gelijk virussen wordt gevonden.
en dat is dan willekeurig.
dus bijv.:als men overstapt van avg naar bijv.Kaspersky
dan vind Kaspersky ook weer virussen.
en zo kan je een heleboel vergelijkingen maken.

zouden dit dan wel virussen zijn.(ongetwijfeld wel)
als ik bijv. scan met norton zie je bijv. high risk staan of low risk(mogelijk een virus)

zie dat buffy me al weer voor is (zoals altijd):D

Laatst bewerkt:
Ik had Norton op mijn pc toen ik 'm kreeg.. maar moest het eraf halen omdat ik anders mijn chello internet niet aan de praat kreeg.
Nu heb ik geprobeerd 't opnieuw te installeren, maar of het lukt niet volledig, of mijn pc word er niet beter van...
Nu ben ik dus ook op zoek naar een "Veilig (voor mijn pc), betrouwbaar, en makkelijk in gebruik zijnde Anti-Virus progamma.,. maar zie door de bomen het bos niet meer.
Op mijn vorige pc (windows '98) had ik McAfee, en dat ging goed!
Ik zit dus te denken om "McAfee Internet Security Suite 7.0 NL" aan te schaffen (is nog betaalbaar)

Nu heb ik XP, en hoor berichten dat McAfee niet echt strookt met XP (crashes etc)...

Dus nu weet ik het niet meer:(

En ook hier zie ik allemaal namen voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb:confused:

Ik ben heel erg voorzichtig met het downloaden van progamma's.. dus wil ik echt zeker weten dat iets veilig is..
Maar ik moet een goed anti-virus hebben, da's een ding wat zeker is..
Zeker een die ook Trojan dingen kan opsporen en verwijderen...

Dus.... TIPS?

Alternatieven.

In PCM van mei 2005 scoort Antivir Personal Edition 95 punten en krijgt een "Beste product" predikaat; voor 0 euro.
Norton Internet Security scoort 91 punten, geen predikaat; voor 80 euro. Ook het gratis AVG scoort recent heel goed bij een test van Chip.de
It's a done deal.;)

Trojans.

Voor Trojans moet je een apart programma nemen; A2 is gratis, toppers zijn Trojanhunter en TDS3, maar kosten geld.:thumb:

Re: Alternatieven.

Geplaatst door sodzilla
In PCM van mei 2005 scoort Antivir Personal Edition 95 punten en krijgt een "Beste product" predikaat; voor 0 euro.
Norton Internet Security scoort 91 punten, geen predikaat; voor 80 euro. Ook het gratis AVG scoort recent heel goed bij een test van Chip.de
It's a done deal.;)

Door Redactie op maandag 25 april 2005 15:25
Het kiezen van een virusscanner is voor veel consumenten een lastige opgave. Er moet namelijk met allerlei zaken, zoals prijs, prestaties, regelmaat van updates, ondersteuning en mogelijkheden, rekening gehouden worden. Onlangs werden verschillende virusscanners getest door de Consumentbond en de bladen PCM en Netwerk Belgie getest, en in alle gevallen kwam Kaspersky Anti-Virus als (een van de) beste uit de bus, zo laat de Russische anti-virusproducent vol trots weten.

BRON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan