Kromme regeling Vodafone zorgeloos internet via mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenDW

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo Help-mij'ers,

ik ben op een kromme regeling gestuit bij Vodafone. Ik ben nu een half jaar in het bezit van een HTC touch diamond mobiele telefoon. Het is een touchscreen telefoon met internetfunctie (3G). Daarom heb ik bij mijn abonnement een zogenaamde Blox Vodafone: ''Zorgeloos internet'' genomen. Je zou denken dat het dan onbeperkt internet is tegen een vast tarief van 10,- per maand.

Nu zie ik net:

'' * Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers. ''

op de website van Vodafone staan.

Ik vind dit krom aangezien ik dus alsnog niet zorgeloos kan internetten omdat er blijkbaar een beperking aan zit,

en ik vind het krom aangezien mijn moderne telefoon een optie heeft om als modem te dienen voor mijn laptop. Ik kan dus via mijn telefoon USB-draadje een internetverbinding leggen tussen mijn laptop en telefoon waardoor ik zou kunnen internetten op mijn laptop via mijn Vodafone provider.

Nu is mijn vraag: denken jullie dat vodafone echt controleert op het verbruik aan MB's bij mobiel internetten?

en

Mijn andere vraag: zou ik naar de consumentenbond moeten stappen aangezien Vodafone claimed Zorgeloos internet te leveren en dat niet nakomt? Of had ik de godvergeten kleine lettertjes moeten lezen toen ik mn abonnement afsloot xD

thnx

Het laatste...............

Wat Vodafone toepast is het zogenaame FUP (Fair Use Policy) die een aantal jaren geleden bij de meeste internetabbo's nog gemeengoed was.

Je sloot dan een abbo en las dat het gebruik (downen) gebaseerd was op de FUP. Providers gingen toen zelfs nog veel verder dan Vodafone nu gaat. Vodafone geeft tenminste met een waarde aan wanneer je de FUP overschrijdt.
Eind jaren '90 kon je alleen maar 'raden' hoe hoog de waarde van de FUP was.
Die was dus gebaseerd op wat de provider meende dat goed voor je was. Je werd dan ook onaangenaam verrast als er een brief van je provider op de deurmat viel waarin stond dat je de FUP had 'overtreden'. Straffen die je kreeg / kon krijgen waren bijvoorbeeld het tijdelijk knijpen van je downloadsnelheid tot soms zelfs het tijdelijk afsluiten van de verbinding (en alles wat daar tussenin te verzinnen is).

Ik ben dus idd. bang dat je.................... de kleine lettertjes goed had moeten lezen ............

Mogelijk dat je antwoord krijgt op de vraag hoeveel de gemiddelde hoeveelheid gedownloade gigaatjes de afgelopen 5 maanden bedroeg. Vermenigvuldig die waarde met 10 en je weet waar ongeveer de grens ligt.

Ik vermoed echter dat je op die vraag geen antwoord gaat krijgen.

Laatst bewerkt:
je hoeft niet gelijk naar de consumentenbond te stappen, je kunt het vragen bij vodafone klantenservice of het mag ja of nee.

je moet dan ook geen hele filmcollecties gaan downloaden via je mobiel als modem.
af en toe kan geen kwaad, maar internet op je mobiel is gemaakt voor 'op je mobiel'.

voor op de pc/laptop zijn snellere versie's van internet en ook 'onbeperkt' (FUP)
dit kun je ook overal in Nederland gebruiken.

Zorgeloos internet betekent niet automatisch dat het onbeperkt is he;)

Hallo Help-mij'ers,

ik ben op een kromme regeling gestuit bij Vodafone. Ik ben nu een half jaar in het bezit van een HTC touch diamond mobiele telefoon. Het is een touchscreen telefoon met internetfunctie (3G). Daarom heb ik bij mijn abonnement een zogenaamde Blox Vodafone: ''Zorgeloos internet'' genomen. Je zou denken dat het dan onbeperkt internet is tegen een vast tarief van 10,- per maand.

Nu zie ik net:

'' * Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers. ''

Ik vind dit krom aangezien ik dus alsnog niet zorgeloos kan internetten omdat er blijkbaar een beperking aan zit,

en ik vind het krom aangezien mijn moderne telefoon een optie heeft om als modem te dienen voor mijn laptop. Ik kan dus via mijn telefoon USB-draadje een internetverbinding leggen tussen mijn laptop en telefoon waardoor ik zou kunnen internetten op mijn laptop via mijn Vodafone provider.

Nu is mijn vraag: denken jullie dat vodafone echt controleert op het verbruik aan MB's bij mobiel internetten?

en

Mijn andere vraag: zou ik naar de consumentenbond moeten stappen aangezien Vodafone claimed Zorgeloos internet te leveren en dat niet nakomt? Of had ik de godvergeten kleine lettertjes moeten lezen toen ik mn abonnement afsloot xD

thnx

Ik heb al anderhalf jaar Vodafone zorgeloos internet blox geactiveerd. Ik internet heel erg veel op mijn iphone en nog nooit problemen gehad. Het zal zo'n vaart dus niet lopen. Omdat mijn abonnement deze maand afloopt, heb ik via sim only vergelijken een nieuw sim only abonnement besteld. Omdat ik tevreden ben over Vodafone is het dus een Vodafone Sim only abonnement geworden.

Laatst bewerkt:
Hallo Help-mij'ers,

Nu zie ik net:

en

thnx

Ik heb vandaag naar vodafone gebeld en ja, ze kunnen zien hoeveel MB je hebt verbruikt. Ik heb het gisteravond aangesloten op mijn iPhone en nu krijg ik smsjes dat ik nu aan aan het MB limiet ben gekomen. Dus ik kan nu al niet meer achter internet. Lekker of niet.. ik begin steeds meer een hekel aan vodafone te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik verkoop dit soort dingen om geld te verdienen (weliswaar zakelijke markt, maar dat verschilt qua voorwaarden nauwelijks van particulier), en ik kan je vertellen dat KPN, T-Mobile, Telfort enzovoort enzovoort precies hetzelfde doen.

Niets is echt onbeperkt, elke provider hanteert een Fair Use Policy. Hoeveel dit is laten ze echter vaak in het midden.

Berichten uit 2009 kunnen met rust gelaten worden, tijd voor een slotje erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan