Kruidvat Fotosoftware kan niet gestart worden door missende dll op systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

texmex

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Goedenavond,

Ik heb een probleem met het installeren van de Kruidvat Fotosoftware.
Ik had het programma al op mijn laptop maar moest het updaten om een fotoboek te maken.
Okee gedaan, maar nu kan ik het niet openen. Heb het gedeinstalleerd en opnieuw gedownload, maar blijf dezelfde
melding houden....Kruidvatfoutmelding.JPG

Ik mis dus de .dll zie bijlage.
Nu heb ik onlangs wel Spybot laten lopen, kan het zijn dat de dll van mn laptop is verwijderd door Spybot?
Hoe kan ik aan dit bestand komen (betrouwbaar) zodat ik mijn fotoboek weer kan maken??

Please help ik wil graag vanavond starten:)

Bedankt voor de hulp!!!

Mij viel op dat het woord webkit er in voorkomt, dus dat het (gedeeltelijk) overlappend zou zijn met het programmeren van webbrowsers.
En inderdaad, Safari en eerdere versies van Google Chrome zijn gebaseerd op webkit.

Nu denk ik een veilige download locatie voor je gevonden te hebben:
Ga naar deze webpagina en download daar mingw32-qt5-qtwebkit-5.3.2-1.fc21.noarch.rpm voor Fedora 21 for x86_64

.rpm bestanden kun je (bijv.) uitpakken met 7-zip
Als je 'm uit pakt in een submap, dan komt daar in die submap een .cpio bestand te staan. En ook die kun je uitpakken met 7-zip naar een submap.

Uiteindelijk staat Qt5WebKitWidgets.dll dan uitgepakt in de submap:
<originele download-map>\mingw32-qt5-qtwebkit-5.3.2-1.fc21.noarch\mingw32-qt5-qtwebkit-5.3.2-1.fc21.noarch\usr\i686-w64-mingw32\sys-root\mingw\bin
Mijn anti-virus programma vond er geen virussen in, dus dat is hoopgevend. :D

Dat Qt5WebKitWidgets.dll kun je dan (eerst) zetten in de map waar de kruidvat software ("fotoshow.exe") is geïnstalleerd. Werkt de kruidvat-software dan nog niet, dan het bestand (ook) zetten in de C:\Windows\system32 map.
Werkt het dan nog niet, dan zal dit .dll bestand toch niet de goede zijn. Sorry in dat geval.

Hopelijk help/werkt dit voor je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Andre,

Ik heb dropbox ook op mn laptop staan en heb inderdaad deze .dll in de bin-folder van Dropbox staan.
Wat kan ik nu het beste doen dan?

Kennelijk is er toch iets mis dat ik de Kruidvat Fotoservice niet kan starten.
Terwijl ik het vorig jaar nog wel gewoon gebruikt heb...

Kan ik het uit de Dropbox bin kopieren en in de Kruidvat software exe en Windows system 32 map kopieren?
Dan zeker eerst opnieuw de pc opstarten en daarna de Kruidvat software openen??

Herstarten van Windows is niet nodig. En inderdaad in beide mappen het bestand neerzetten, als je zeker wilt zijn dat het gevonden kan worden.
Zie mijn vorige posting voor een alternatieve plek waar je dat .dll bestand zou kunnen downloaden.

Tijs.

Nou heb alles gedaan en zelfs de pc opnieuw opgestart en de software opnieuw geinstalleerd.
Blijf nu steeds deze foutmelding krijgen
Hoop dat jullie me kunnen helpen met deze melding...:-(:(

Bijlagen

• Kruidvatfoutmelding 2.JPG
    Kruidvatfoutmelding 2.JPG
    28,5 KB · Weergaven: 90
Dus heb je met beide versies van Qt5WebKitWidgets.dll getest? Dus die van Dropbox en de versie die ik had gelinkt?

Overigens, als je beide versies van de .dll hebt geprobeerd, dan heb ik geen tips meer voor je.

Tijs.

Wow gelukt dankzij deze video van The Techbuzzer op You Tube!! https://www.youtube.com/watch?v=vlT0N2CX50g
Hij heeft een link naar een bepaald servicepack die hij heeft samengesteld, die heb ik geinstalleerd en voila............het werkt weer!!
Blij blij blij!!
Bedankt allemaal voor jullie hulp en fijn weekend!!!!!!:thumb:

Fijn dat het opgelost is. Ik had die video ook gevonden, maar niet goed bekeken en vond hem daardoor een beetje vaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan