Kruistabel excel naar een plaktafel acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Htt_wng

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar oplossing om een kruistabel die uit excel komt over te hevelen naar acces. Vervolgens moet deze tabel platgeslagen worden in acces. hoe krijg ik dit voor elkaar????

Een tabel platslaan? Beetje agressief, vind je niet? :D. Nooit doen, zou ik zeggen. Als je een kruistabel in Excel hebt, heb je de brongegevens ook. Importeer die dus in Access, en niet de kruistabel.

Een tabel platslaan? Beetje agressief, vind je niet? :D. Nooit doen, zou ik zeggen. Als je een kruistabel in Excel hebt, heb je de brongegevens ook. Importeer die dus in Access, en niet de kruistabel.

hahah octafish je heb gelijk moest ook effe om lachen toen ik het terug las. Ik zou wat meer achtergrond geven.

Ik heb een kruistabel gemaakt die ik gebruik voor mijn prognose. Per klant geef ik aan wat de verwachte afname is. Om voor elke maand en product een regel aan te maken is voor mij omslachtig, Helaas wil de mensen van de productie wel in een plat geslagen tabel zien . Ik heb een screenshot gemaakt zodat je een beter beeld van heb
De cijfers vul ik handmatig in.
Schermafbeelding 2016-12-20 om 15.27.32.png

Ik snap niet helemaal waar ik naar zit te kijken.... Ik neem aan dat onder het zwarte vlak je klantgegevens staan, of je artikeltjes, maar verder? Kolomkoppen met getallen die uit je kruistabel komen, rijnummers idem dito. Maar die getallen zou je toch ook al moeten hebben in de kruistabel? Deze kruistabel kun je ook zonder enig probleem in Access genereren, dus waarom deze omweg?

Ik snap niet helemaal waar ik naar zit te kijken.... Ik neem aan dat onder het zwarte vlak je klantgegevens staan, of je artikeltjes, maar verder? Kolomkoppen met getallen die uit je kruistabel komen, rijnummers idem dito. Maar die getallen zou je toch ook al moeten hebben in de kruistabel? Deze kruistabel kun je ook zonder enig probleem in Access genereren, dus waarom deze omweg?

Klopt allemaal wat je zegt behalve de cijfertjes deze voer ik handmatig in dus die worden niet ergens van geïmporteerd. De mensen van de productie gebruiken deze informatie ook voor de planning. Ze zouden eigenlijk ook via dit schema een planning kunnen maken. Waarom ze dat niet willen? Al sla je mij dood. Ze willen koste wat het kost het in een lijsttabel zien :( . Voor mij is dus de uitdaging om dit kruistabel om te zetten in een lijst tabel en dit weer te exporteren in acces. Misschien is het wel een goed idee om het kruistabel om te zetten in lijsttabel in excel waarna ik het lijsttabel kan exporteren naar acces?

Je zou na zoveel jaar HelpMij moeten weten dat nodeloos quooten niet veel vrienden oplevert :). Mijn berichtje van 15:44 is heel wat leesbaarder dan die quoot die jij er van gemaakt hebt. Niet meer doen dus....
Werkprocessen zijn er niet voor niks; nu wordt jij dus opgezadeld met een overbodige klus omdat anderen hun werk niet willen doen? Hoeven ze bij mij niet mee aan te komen! Als jij een verkeerd cijfer invult, heb jij het gedaan. Kruistabellen zijn juist ontworpen om overzichten te genereren van ingevoerde data en niet andersom. Ik zou de klus dus teruggeven en er voor zorgen dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor de cijfers die ook op de daarvoor bedoelde manier invoeren. En dat kan hardstikke goed zowel in Access als in Excel, als je ze de juiste formulieren voorschotelt.

Voor Access geldt hetzelfde: een kruistabel genereer je op basis van ingevoerde gegevens. En niet andersom. Dat kán niet eens. En als je een kruistabel al importeert in Access, moet je heel wat trucs uithalen om de data alsnog op de juiste plek in de juiste tabel te krijgen. Ook daar zou ik voor bedanken. Onwillige medewerkers? Kom nou....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan