• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kruistabel: Gewijzigde items blijven de oude in selecteerlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Ik zit met een probleem waarvan ik niet zeker weet of dit in 2003 opgelost kan worden. Ik weet wel dat dit in nieuwere versie kan, zie
http://www.youtube.com/user/contextures#p/c/F085DFF9EE7AE02D/3/CIRU6O71vRA

Dit is dus mijn probleem in 2003.

Ik heb een kruistabel met items. Nu heb ik de keuzelijst e.e.a. gewijzigd, maar in de kruistabel blijf ik de oude items zien.

Weet iemand hoe ik deze eruit kan halen, c.q. kan verbergen?

Ik kan geen voorbeeld uploaden want het gaat om een financieel doc waar inmiddels veel instaat.

Laatst bewerkt:
Wat de screencast doet voor één pivot doe je hiermee voor alle pivots in je werkmap:
Code:
    For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
      For Each pt In ws.PivotTables
        pt.PivotCache.MissingItemsLimit = xlMissingItemsNone
      Next pt
    Next ws
Daarna je pivot refreshen en het moet goed zijn.

Ik kan geen voorbeeld uploaden want het gaat om een financieel doc waar inmiddels veel instaat.
Als de oplossing van xmlfan niet de oplossing is, probeer deze dan eens:
1. Maak een kopie van je bestand (opslaan als, en noem hem anders - test of zo)
2. Verander gevoelige info, maar zorg wel dat het klopt (bijv. 1583,- zou ook 7,50 kunnen zijn)
4. Kleed je bestand uit tot zover als wat nodig is voor je vraag.
5. Pak je bestand in met WINRAR/WINZIP eventueel op "Best" (maximaal ingepakt)

Succes,

Laatst bewerkt:
Wat de screencast doet voor één pivot doe je hiermee voor alle pivots in je werkmap:
Code:
    For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
      For Each pt In ws.PivotTables
        pt.PivotCache.MissingItemsLimit = xlMissingItemsNone
      Next pt
    Next ws
Daarna je pivot refreshen en het moet goed zijn.

Helaas, dit werkt niet..... de lijst blijft vervuild met oude items.... het bestand uploaden is echt geen optie, er staat te veel informatie in. Ik denk dat ik de kruistabellen maar opnieuw moet genereren, er zit denk ik niets anders op (tot ik ooit overstap op een nieuwe versie).

Of heeft iemand nog een andere tip?

Hi Gert, hij is bezig met runnen, duurt even...... ik laat het weten hoe het verloopt, ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem in 2003.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het met de xla gelukt! Ik kende nog geen invoegtoepassingen, dus wat geleerd. Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan