Kruistabel met tekstwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Beste allemaal,

Ik maak vanuit Access regelmatig kruistabellen. Nu wil ik echter een kruistabel maken met tekst als waarden om in de tijd te kunnen zien waar overgangen zitten in bv een batch of lotnummer.

Weet iemand of dit kan en zo ja, hoe?

Alvast dank.

Patric

Die vraag is zo vaag dat ik daar geen goed antwoord op kan geven. Wat we in ieder geval moeten weten: waar komt die tekst vandaan?

De gegevens komen uit volgende query (ik heb hier en daar wat tekst vervangen door x-jes)

Code:
SELECT [linked data].Coatlijn, [linked data].Specificatie, [linked data].[Polymer type], [linked data].Lotnummer, [linked data].[substraat lot], [linked data].[adhesive lot], [linked data].[HC batch], [linked data].[Coatmix nummer], [linked data].[Polymeer batch], [Coatmix aanmaak].Lxxxx, [Coatmix aanmaak].Lxxxx_batch, [Coatmix aanmaak].Dxxxx_type, [Coatmix aanmaak].Dxxxx_batch, [Coatmix aanmaak].Fxxxx, [Coatmix aanmaak].Fxxxx_batch, [Coatmix aanmaak].Xxxxx_batch, [Coatmix aanmaak].Datum_aanmaak
FROM [linked data] LEFT JOIN [Coatmix aanmaak] ON [linked data].[Coatmix nummer] = [Coatmix aanmaak].Coatmix
ORDER BY [linked data].Coatlijn, [linked data].Lotnummer;

en staan in een tabel. Normaal gesproken exporteer ik de gegevens (van andere queries) naar Excel en maak dan een kruistabel. Maar omdat er nu ook tekstvelden in staan krijg ik de waarden niet te zien. Dus is er een manier om tekst velden wel zichtbaar te krijgen in een kruistabel?

Ben je bang dat we veldnamen gaan stelen (Lxxxx_batch)? Zul je wel een stijve nek hebben van het achteromkijken, want dan ben je behoorlijk achterdochtig ;)
Hier heb ik nog steeds niks aan overigens, want dit is een selectiequery, en geen draaitabel. Graag de goede query laten zien.

Ben niet bang dat je veldnamen gaat stelen want deze kun je zelf ook nog wel verzinnen :p Maar in de benaming zitten onze grondstofnamen en die zijn "geheim".

Klopt dat je de selectiequery ziet want ik maak de kruistabel in Excel. Maar ik neem aan dat het principe van de kruistabel in Access en Excel hetzelfde is.

Als ik overigens een kruistabel maak in Access overschrijdt ik het max aantal kolommen.

Dat lijkt mij stug, want in Access kun je 256 kolommen maken, en in Excel ook. Of gebruik je een versie met meer kolommen?
En Kruistabel mag dan wel Draaitabel heten in Excel, de werking is niet helemaal hetzelfde. Net als de naam... Maar dan zit je denk ik in het verkeerde forum, want voor draaitabel problemen kun je beter naar het Excel forum. Tenzij je besluit om een kruistabel te maken.

Ik zal een nieuwe vraag openen in Excel want ik wil de table toch graag in Excel.

Gooi ik hier een slotje op.

Thnx.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan