Kruisverwijzing in voettekst geeft wel handje maar verwijst niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter MHE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MHE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2016
Goedemiddag allemaal,

Dit is mijn eerste bezoek op dit forum en ik ben erg benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen. Ik gebruik Word 2011 voor Mac, alle updates zijn uitgevoerd.

Ik ben een Word document aan het maken waarin veel heen-en-weer gebladerd moet gaan worden van en naar de inhoudsopgave. Ik had als idee om in de voettekst een kruisverwijzing "Terug naar inhoudsopgave" te maken die de lezer met één klik naar de inhoudsopgave terugbrengt. Ik heb daartoe op de pagina waar de inhoudsopgave staat het woord "Inhoudsopgave" van een bladwijzer voorzien en verwijs in de kruisverwijzing in de voettekst naar die bladwijzer. Dat mechanisme blijkt echter niet te werken. De muisaanwijzer verandert wel degelijk in een handje als ik over de kruisverwijzing hover, maar als ik erop klik gebeurt er niets. Ook niet wanneer ik de ctrl- of cmd-toets ingedrukt houd tijdens het klikken. Wanneer ik iets soortgelijks maak maar dan in het gewone tekstgedeelte dan werkt het wel. Het lijkt dus specifiek fout te gaan binnen de voettekst-zone.

Iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is?

Laatst bewerkt:
Je geeft zelf de oplossing al aan: niet in de voettekst zetten :). Daar kom je alleen in als je dubbelklikt om de voettekst te activeren. Ik denk overigens niet dat er een oplossing is, anders dan dat je op elke pagina een stukje tekst opmaakt als hyperlink naar de inhoudsopgave. En dan nog: wat is er mis met de sneltoets <Ctrl>+<Home>?

Dankjewel. Er is op zich niets mis met een sneltoets, maar omdat ik de lezer niet ken (laat staan zijn Word skills) vind ik het handig als er een zichtbare link is. Maar ik zal dan inderdaad maar een link in het gewone tekstgedeelte moeten neerzetten. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om zo'n link automatisch op elke pagina te laten verschijnen, bijv. net boven de voettekst-zone. Iemand die dat weet?

Voor de minder bekwame gebruiker heeft Word het navigatiepaneel. Is sowieso veel handiger dan steeds naar de inhoudsopgave springen, want wat heb je daar eigenlijk te zoeken? Een ander hoofdstuk? Pak dan het navigatiepaneel, dat werkt sneller en beter. Jij bent nooit verantwoordelijk voor wat een gebruiker wel of niet kan. Daar zou ik mij dan ook niet druk om maken. Hou het bij de standaardopties die iedereen zou moeten kennen.

Mja, dat navigatiepaneel zou nog wel iets kunnen zijn, hoewel ik die op mijn Mac versie niet tevoorschijn kan toveren (alleen een thumbnail-pagina overzicht). Daar zal ik eens verder naar zoeken, bedankt voor de tip. En verder: het gaat om een lijvig onderzoeksverslag waarin heel veel "gerelateerde" gegevens staan, die je normaliter het liefst in een schematisch overzicht (tabel) zou willen plaatsen, echter omdat het hier vooral veel proza betreft ligt het gebruik van een tabel niet voor de hand. Vandaar mijn wens. Nogmaals dank voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan