Kruisverwijzing veranderd van "alleen naam en nummer" naar gehele verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Hallo,

Ik ben bezig in Word 365 met een document met een aantal figuren. In de tekst verwijs ik naar deze figuren. Om bij het invoegen of verwijderen van figuren niet het hele document door te hoeven om alle verwijzingen bij te werken maak ik gebruik van kruisverwijzingen.
Ik heb eerst een afbeelding ingevoegd en deze een bijschrift gegeven:

1732005044173.png
In de tekst verwijs ik dan naar deze afbeelding met een kruisverwijzing en geef daarbij aan dat ik alleen het nummer en de naam wil:
1732005131820.png

Dit werkt op zich prima, want ik krijg het volgende in de tekst:
1732005181152.png

Maar wanneer ik nu een afdrukvoorbeeld open veranderd "afbeelding 1" naar het gehele bijschrift:
1732005346472.png

Heeft iemand de gouden tip om dit te herstellen/tegen te gaan?

Velden laten in beginsel zien wat jij er in hebt gezet. Dus als de complete tekst in het bijschrijft staat, krijg je dat te zien. Velden worden in beginsel bijgewerkt als je een document opent, en als je een document afdrukt. Een afdrukvoorbeeld geldt daarbij als afdruk, omdat een afdrukvoorbeeld nu eenmaal moet laten zien wat er op papier komt. Afdrukvoorbeelden zijn daarom bij uitstek geschikt om te controleren hoe alles, inclusief de velden, er uit komt te zien.

Zonder een voorbeeldje (het betreffende document dus) kan ik er verder weinig van zeggen, al zou ik zelf alleen het nummer gebruiken in de kruisverwijzing. En dus het woord "afbeelding" er zelf bij typen. Nogmaals: als je wilt dat we naar jouw constructie kijken, dan zou ik hem dus meesturen.

Dank voor je reactie.
De stelling dat ik alles te zien krijg wat in het bijschrift staat klopt niet. Bij het invoegen van de kruisverwijzing kan ik namelijk kiezen of ik inderdaad het hele bijschrift wil, of alleen nummer en naam. Zie ook de screenprint in mijn openingspost. Hier zit ook net het hele issue. Ik geef aan alleen nummer en naam te willen. Dat krijg ik ook, totdat ik een afdrukvoorbeeld maak. Dan krijg ik ineens alsnog het hele bijschrift.

Helaas betreft het een document dat ik niet openbaar kan/mag maken. Ik heb geprobeerd een voorbeeld document te maken, maar daarin werkt het wel als verwacht. Dat is helemaal om gek van te worden.

Ik heb geprobeerd een voorbeeld document te maken, maar daarin werkt het wel als verwacht.
En dat onderschrijft mijn stelling dat je dus teveel tekst in het veld hebt gezet. Ik zou zeggen: zet de foto dan een keer opnieuw in je document, met een nieuw bijschrift en kijk dan of dat wél correct wordt weergegeven. Daarna kun je de ander uiteraard verwijderen. Of je gooit van de foto gelijk het bijschrift weg, en maakt een nieuwe.

Het bijzondere is dat ik het voorbeelddocument op exact dezelfde manier heb gemaakt dan het document in kwestie. Dus ik begrijp dan nog niet waar ik nu teveel tekst in heb gezet.
Het opnieuw invoegen van de bijschriften en kruisverwijzingen lijkt het probleem nu wel op te lossen. Als ik nu zou snappen waardoor het verkeerd gegaan is, kan ik wellicht voorkomen dat het nog een keer gebeurd.

Je zal, al weet je dat dan niet meer, tóch iets verkeerds gedaan hebben. Vandaar dat het daarna wél goed gaat, want normaal gesproken is het ook niet zo heel moeilijk om het goed te doen :).

Het zou kunnen. Toch houd ik de optie dat Microsoft hier iets mee te maken heeft ook open...
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Toch houd ik de optie dat Microsoft hier iets mee te maken heeft ook open...
Ik niet. In de 40 jaar dat ik met Word (en Office) heb gewerkt, heb ik zoiets als dit nog nooit meegemaakt. Ja, als ik zelf iets fout had gedaan :). Maar als een 'fout' niet is te reproduceren, kun je er gif op innemen dat je het zelf hebt veroorzaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan