kubuntu of suse10.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcnevland

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Beste mensen.

Ik heb sinds een paar dagen nu linux kubuntu draaien op mijn pc.

Helaas is dit de eerste linux wat ik gebruik heb er dus nog geen verstand van en ben helemaal into de windowsxp.

weten jullie welke linux dan voor mij het makkelijkst is.. ik kan nu redelelijk met ubuntu overweg. maar ik heb gehoord dat suse 10.1 nog veel makkelijker is en in prinsiepe netzo als winxp is.

Het instaleren in suse schijnt veel makkelijker te zijn dan kubuntu.

Ubuntu is een kant en klaar linux distributie waar aan je weinig hoeft te veranderen bij de installatie van programma's of de installatie van de distributie zelf. Suse is vergelijkbaar met Ubuntu je stopt de DVD of cd's in je dvd/cd speler en klik maar door het install menu en na een tijdje voila :)

de omgeving van Suse is net zoals Ubuntu makkelijk aan te leren en sommige items lijken qua benaming en inhoud veel op Windows. imo is Suse net even iets mooier en gemakkelijker in gebruik dan Kabuntu/Ubuntu

maar ik heb nu kubuntu erop staan heeft het dan veel zin om suse10.1 te gaan instaleren

mooier doet eigenlijk totaal niet ter zake, omdat nu het standaard thema volgens jouw mooier is. De gemiddelde linux gebruiker gaat toch de thema's naar eigen hand zetten.

Suse heeft het voordeel van yast waar alles van configuratie in gecentraliseerd is, als echt heel veel dingen grafisch wil kunnen instellen dan is suse meschien je ding wel.

Wat ik eigenlijk haat aan grafische configuratie tools is dat dit bij elke distro anders is waardoor als je yast kent je totaal nog niet met een andere distro omkan.

ubuntu, kubuntu heeft naar mijn mening een grotere active nederlandstalige gebruikers groep. www.ubuntulinux.nl hier vind je een forum. er is ook een chatruimte met gemiddeld 50 man in op irc.freenode.net #ubuntu-nl,

yast durft soms eens te falen, bij ubuntu heb ik nog niet meegemaakt dat de grafische tools falen, alleen dan met wireless internet in ubuntu maarja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan