Kun je acces gebruiken als je de bestanden zet in de Dropbox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shark323

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Hola,

In de Speel-O-Theek waar ik werk (als vrijwilliger) gebruiken wij een "uitleenprogramma" die gemaakt is in Access.
Excuseer mij voorbaat overigens als ik een domme vraag stel want ik erg weinig van Acces!
Hoe dan ook op dit moment wil de Speel-O-Theek het uitleenprogramma tegelijkertijd op 2 stations draaien (2 laptops in dit geval). Met de aanvulling dat op een station het voldoende is als dat alleen gebruikt kan worden als read-me bestand.

Vraag 1: Als ik de bestanden in de dropbox zet en ze beiden open en alleen op een werkstation muteer en opsla en de ander alleen gebruik als read-me. Zou dit mogelijk moeten zijn?

Vraag 2: De oplossing in vraag1 uiteengezet leek te werken. Echter het bleek dat er aan het uitleenprogramma een database bestand gekoppeld was (hier houdt mijn Access kennis op helaas:-(). Dit houdt in zover ik het begrijp dat de mutaties gemaakt in het het uitleenprogramma ook verwekt worden in het databaseprogramma bestand. Klopt deze redenatie?

Vraag 3: 2. Het lijkt erop als ik het database programma open van de normale locatie het volgende gebeurt. de gebruiker moet zijn password invullen en het werkt (dit even los van de dropbox). Als ik nu hetzelfde bestand kopieer en in de dropbox neerzet en ik open het vanuit daar, werkt het niet goed, ik hoef geen password in te vullen bijvoorbeeld. Zou iemand hier een verklaring voor weten?

Kan iemand mij hier bij helpen?

MVG,
Jasper

1) Geen idee of access in een drop box werkt.
2) Access IS een database, het kan zijn dat het
a) In de database zelf gebeurt
b) in een zogenaamde backend database
b1) In een Backend Access database
b2) In een "grotere" database als Oracle/SQL of MySQL of nog andere
3) Wachtwoorden werk ik zelf zelden mee.... Ik heb daarvoor dan ook niet echt een antwoord voor je