kun je deze bestanden verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Ik hoop dat dit hier goed staat.

Ik heb onder internetopties, waar je geschiedenis, etc kan verwijderen een mapje staan genaamd bestanden.
Toen ik dit opende kwam ik in mijn c:schijf local settings en dan heet het temporarily internet files.
Hier staan ook veel cookies en rare bestanden die de naam msn, hotmail, yahoo, etc dragen.

Maar kan ik deze bestanden zomaar verwijderen (dat ik niet straks iets van windows xp verwijder).
Namelijk met schrijfopruiming is dit dus niet automatisch verwijderd.

Er staat bv, ..... en ik heb geen idee wat het is en of het veilig weg kan;

cookie:.......
favicon.ico
core.js
report.js
navigation.js
dap.js
browserchoice
crossdomain.xml
msn_i_hits.js

Bestanden zoals dit en dan nog meer. grootste is 89 kb

Zijn allemaal http:// bestanden of https://
1 is een res://c:\windows\system ............

Wel staat er bij laatst geopend, de maand augustus nog.

Kan dit weg?

En een andere map heet downloaded program files.

Vacpro........
java runtime......(staat er wel 4 keer)
aurigma
shockwave
mediagatewayX

en 2 staat als status beschadigd.

Wat is dit, en kan dit zomaar weg of niet??

als het goed is staat bij internet opties waar je geschiedenis enz kan verwijderen ook een knop van verwijder tijdelijke internet bestanden.. (of verwijder offline bestanden)

als je daar op klikt is deze map ook zo goed als leeg...
al deze bestanden zijn bestanden die je browser binnenhaalt (webpagina's plaatjes daarvan enz)

als je je geschiedenis op 7 dagen bijv zet worden deze na 7 dagen verwijderd... (indien ze 7 dagen oud zijn)

hoop dat je nu wat meer weet hierover

Dat zijn allemaal (temp ) tijdelijke bestanden.
Kun je met een gerust hart verwijderen.
Tevens raad ik je aan om ccleaner te downloaden en de boel eens lekker schoon te maken.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Let bij de installatie op, dat het vinkje weghaalt bij yahoo toolbar.

bedankt allen!

coenraad, ik weet niet of ik cc cleaner nu kan gebruiken. mijn c schijf is aardig vol met ??? en ik kan ook geen schijfdefragmentatie momenteel uitvoeren.

Ik probeer nu te achterhalen waarmee de c schijf vooral zo vol staat.

Trouwens de geschiedenis staat op 1 dag inegsteld, mar waren dit dan bestanden van 1 dag geopend?

En nog iemand verstand van de downloaded program files.??

[QUOTE
En nog iemand verstand van de downloaded program files.??[/QUOTE]

Mag je ook verwijderen.
Ga eens naar systeemherstel, en schakel dat eens uit.
Direct erna opnieuw inschakelen.
Dit verwijderd alle oude herstelpunten, waar je een enorme ruimte mee creëert.

hi coenraad,

ik heb niet veel verstand van software. Wat is systeemherstel en waar zit dat. is dat veilig te resetten?

Ik heb geen idee waar mijn laptop zo vol mee zit, kan het niet achterhalen?
is cc cleaner een veilig programma en verwijderd dat niet dingen die juist niet moeten?

en waarom slaapt het systeem eigenlijk die gedownloade programma;s op?
Het lijkt of ik ze zelf geinstalleerd heb. Waarom zijn sommige beschadigd, hoe kan dat?

hi coenraad,

ik heb niet veel verstand van software. Wat is systeemherstel en waar zit dat. is dat veilig te resetten?

Ik heb geen idee waar mijn laptop zo vol mee zit, kan het niet achterhalen?
is cc cleaner een veilig programma en verwijderd dat niet dingen die juist niet moeten?

Start->cofiguratiescherm->systeem, daar zie je op een bovenste button systeemherstel o.i.d.
Klik erop, en schakel systeemherstel uit. Hij zal je om een bevestiging vragen.
Even wachten tot het gedaan is, (opnieuw inschakelen) en kijk eens naar het verschil in beschikbare ruimte.

Ik zou je ccleaner echt niet aanraden, als het niet veilig zou zijn.
Eenmaal geïnstalleerd, moet je alleen de optie linksboven ( en dan rechtsonder "schoonmaken") gebruiken, en de rest met rust laten.

hallo coenraad, kan het echt geen kwaad systeem uitschakelen. Klinkt alsof ik dan van alles uitschakel en dan onherstelbaar dingen verwijder.

Wat gebeurd er bij systeem herstellen?

bij een systeemherstel zet je hem terug naar een vorig punt (bijv die x vorige week dat je de pc afsloot)

elke x wordt er een punt gemaakt waarvandaan hij gaat herstellen.
des te meer punten je hebt dest te meer ruimte heeft dat nodig om opgeslagen te worden..

als je hem uit zet worden al je oude punten verwijderd dus (wist ik zelf ook niet)
en zet je hem dan weer aan begint hij gewoon opnieuw met herstelpunten maken.. (zie het als een soort van backup)

eehbiertje heeft het goed verwoordt.
Je kunt systeemherstel met een gerust hart (tijdelijk) uitschakelen, mits je machine op dit moment goed draait.
Let wel, dat je erna systeemherstel weer activeerd.

bedankt heren.

kan het zijn dat ik weinig ruimte heb op mijn c schijf door al die herstelpunten, ik heb dit eigenlijk nog niit eerder gedaan?

Moet er een bepaald aantal ruimte zijn voor systeemherstel?

Coenraad, de downloaded program files die staan onder c://windows bij mij kan ik allen veilig verwijderen?
Hoe komen die daar?

( ze staan als je gaat naar internetopties en dan temporary files and history settings).

Dat is zeer wel mogelijk, het vreet ruimte.
Je kunt de ruimte die hiervoor gebruikt wordt, verkleinen zonder risico.

Coenraad, de downloaded program files die staan onder c://windows bij mij kan ik allen veilig verwijderen?
Hoe komen die daar?

Gewoon weghalen. Die worden daar tijdelijk opgeslagen als je bv. iets van Microsoft naar binnen haalt. Aansluitend wordt het nodige geïnstalleerd, en zijn deze bestanden overbodig geworden.

Ik ga de bestanden verwjideren coenraad. Wat ik alleen zo raar vind is dat als ik alles wil deleten, geschiedenis, tijdelijke bestanden, opgeslagen passwords, dat dan niet deze objecten folder mee wordt genomen bij het deleten.

En ik zag dat een aantal van deze gedownloade programma's jaren terug zijn gemaakt. Zijn het dan wel recente kopie's die automatisch zijn opgeslagen. (voor ik iets verwijder wat niet moet) :):)

waarom gebeurd dit niet automatisch?

En waarom staat er als aan maak dattum programma jaren terug vermeld, zijn het dan wel recente versie's van internet pagina's?
Deze programma's staan ook niet in het mapje tijdelijke bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan