kun je je leeftijd berekenen in html of hoe maak je een ticker

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneezesnoeze

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Hoi

Wat ik me afvraag, kun je met html code je leeftijd berekenen.

Er zijn speciale sites die dit voor jouw doen in ruil voor een link naar hun, ticker-sites (zoal www.lilypie.com). Maar dit zou je toch ook zelf moeten kunnen. Ik heb het dan niet over de plaatjes maar puur over de tekst.

Ik wil dus in mijn handtekening html-code plaatsen die als resultaat geeft.

Mijn zoontje is nu x jaar, x maand, en x dagen

Hoi

Dank je

Hoe kun javascript, in de handtekening van je profiel op een forum zetten ?

Als je HTML mag gebruiken in je handtekening kan je het script tussen <SCRIPT> en </SCRIPT> tags zetten. Al zullen de meeste forums dit niet toestaan, omdat je met javascript "enge" dingen kan doen.

Het hangt er ook vanaf welke forumsoftware gebruikt wordt.
Ik heb zelf een test-forum opgezet met phpBB (versie 2). Onder administratiepaneel > algemeen beheer > configuratie heb ik de optie "HTML toestaan" op "ja" gezet, en bij "toegestane HTML-tags" heb ik een heel aantal HTML-tags toegevoegd, zoals table, tr, td, center, font en ook script (neen, de haakjes <> moeten er niet rond geplaatst worden). Bij het schrijven van een berichtje werkten enkel de opmaak-tags. Het opnemen van de script-tag gaf altijd een pagina-fout, zelfs als er geen programmacode meegegeven werd...
Misschien (waarschijnlijk) reageert andere forumsoftware anders, maar phpBB laat het in alle geval niet toe om script te posten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan