philipbergwerf
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jun 2010
kun je met bluetooth een draadloze usb verbinding maken? de verbinding die ik wil is laptop naar elektrische piano.(yamaha clavinova cvp 405)
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik bedoel bijvoor beeld via een usb bluetooth dongle. dit is een klein apparaatje dat bluetooth op een comp mogelijk maakt. ik vraag me af of je op die manier ook verbinding kan maken met een elektrische piano.Nee.
Ik snap je vraag trouwens niet helemaal:
bluetooth is draadloos, usb is bedraad. Wat bedoel je met blutooth naar USB?
Het lijkt me niet, tenzij je keyboard het ondersteund met benodigde software voor je computer.
Normaal stuur je de keyboard over Midi poort van de geluidskaart.
Dus als je het lukt om draadloos via bleuthooth stuurt naar je dongel (wat wel zou kunnen) zit je denk ik nog met een probleem,
Om deze door te sturen naar jou midi poort.(dit zal waarschijnlijk niet kunnen, tenzij je hiervoor een scherp software ondersteuning voor heb.
Persoonlijk gezegt, denk ik dat je het gewoon over de midi poort van je geluidskaar heen moet sturen, is goedkoper.
Je zou als je genoeg micro techniek beheer een draad loos systeem kunnen maken van midi poort pc naar midi poort keyboard.
ik heb zelf een midi usb kabeltje gekocht. dit werkt wel perfect maar aangezien het kabeltje dwars over het gangpad loopt, moet je goed oppassen dat je er niet over struikelt. vandaar dat ik me afvraag of 2 usb dongles door apparaten worden gezien als normale usb. even ter verduidelijking:
computer -> draadloze usb dongle -> draadloze usb dongle -> electrische piano
kan deze verbinding?
Als je keybord het ondersteund dan moet het lijkt mij, geen probleem geven om data te verwisselen.
Maar weet je het zeker dat via dongel de data bij je geluidskaart komt?
Als je keybord het ondersteund dan moet het lijkt mij, geen probleem geven om data te verwisselen.
Maar weet je het zeker dat via dongel de data bij je geluidskaart komt?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.