kun je met bluetooth een usb verbinding maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

philipbergwerf

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
kun je met bluetooth een draadloze usb verbinding maken? de verbinding die ik wil is laptop naar elektrische piano.(yamaha clavinova cvp 405)

Nee.

Ik snap je vraag trouwens niet helemaal:
bluetooth is draadloos, usb is bedraad. Wat bedoel je met blutooth naar USB?

Nee.

Ik snap je vraag trouwens niet helemaal:
bluetooth is draadloos, usb is bedraad. Wat bedoel je met blutooth naar USB?
ik bedoel bijvoor beeld via een usb bluetooth dongle. dit is een klein apparaatje dat bluetooth op een comp mogelijk maakt. ik vraag me af of je op die manier ook verbinding kan maken met een elektrische piano.

Het lijkt me niet, tenzij je keyboard het ondersteund met benodigde software voor je computer.

Normaal stuur je de keyboard over Midi poort van de geluidskaart.
Dus als je het lukt om draadloos via bleuthooth stuurt naar je dongel (wat wel zou kunnen) zit je denk ik nog met een probleem,
Om deze door te sturen naar jou midi poort.(dit zal waarschijnlijk niet kunnen, tenzij je hiervoor een scherp software ondersteuning voor heb.

Persoonlijk gezegt, denk ik dat je het gewoon over de midi poort van je geluidskaar heen moet sturen, is goedkoper.
Je zou als je genoeg micro techniek beheer een draad loos systeem kunnen maken van midi poort pc naar midi poort keyboard.

Het lijkt me niet, tenzij je keyboard het ondersteund met benodigde software voor je computer.

Normaal stuur je de keyboard over Midi poort van de geluidskaart.
Dus als je het lukt om draadloos via bleuthooth stuurt naar je dongel (wat wel zou kunnen) zit je denk ik nog met een probleem,
Om deze door te sturen naar jou midi poort.(dit zal waarschijnlijk niet kunnen, tenzij je hiervoor een scherp software ondersteuning voor heb.

Persoonlijk gezegt, denk ik dat je het gewoon over de midi poort van je geluidskaar heen moet sturen, is goedkoper.
Je zou als je genoeg micro techniek beheer een draad loos systeem kunnen maken van midi poort pc naar midi poort keyboard.

ik heb zelf een midi usb kabeltje gekocht. dit werkt wel perfect maar aangezien het kabeltje dwars over het gangpad loopt, moet je goed oppassen dat je er niet over struikelt. vandaar dat ik me afvraag of 2 usb dongles door apparaten worden gezien als normale usb. even ter verduidelijking:

computer -> draadloze usb dongle -> draadloze usb dongle -> electrische piano
kan deze verbinding?

ik heb zelf een midi usb kabeltje gekocht. dit werkt wel perfect maar aangezien het kabeltje dwars over het gangpad loopt, moet je goed oppassen dat je er niet over struikelt. vandaar dat ik me afvraag of 2 usb dongles door apparaten worden gezien als normale usb. even ter verduidelijking:

computer -> draadloze usb dongle -> draadloze usb dongle -> electrische piano
kan deze verbinding?

Als je keybord het ondersteund dan moet het lijkt mij, geen probleem geven om data te verwisselen.
Maar weet je het zeker dat via dongel de data bij je geluidskaart komt?

Als je keybord het ondersteund dan moet het lijkt mij, geen probleem geven om data te verwisselen.

voor een usb kabeltje, moet je een driver installeren. die driver zorgt er voor dat de data bij de geluidskaart komt. ik heb deze vraag al eens eerder gestelt aan een medewerker van yamaha. ik kreeg een mailtje terug waar in stond dat dit in geen geval mogelijk was.

toch dacht ik bij mezelf: 'bluetooth vervangt het kabeltje'. de aansluitingen zijn wel hetzelfde. zou de comp en mijn piano het verschil merken?

de data hoeft trouwens niet bij de geluidskaart te komen om de eenvoudige reden dat de piano alleen maar informatie doorgeeft in de vorm van tekst. de hardheid en de lengte van de aangeslagen toets. de computer kan die informatie terugsturen waarna de piano dit weer afspeelt. hiervoor heb je een driver nodig.

als een draadloze usb verbinding via bluetooth mogelijk is, dan is bluetooth de vervanging van het kabeltje en voor mij tegelijk de oplossing voor het 'struikelprobleem'.:D de aansluitingen blijven hetzelfde en eigenlijk hoop ik dat de piano en de computer het verschil niet merken want dan zou alles net zo perfect werken als met een kabeltje. maar de vraag is of dat werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan