Kun je openen en sluiten tabel verbergen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne-Marie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
In een ACCESS mdb (2002), waarin controles worden vastgelegd, worden bepaalde gegevens over genomen uit het te controleren programma dat via internet kan worden benaderd. Sinds kort kunnen we in dit andere programma gegevens naar het klembord kopieren. Een aantal van deze gegevens zoals datum en tijdstip werden tot voor kort handmatig overgenomen in ACCESS.

Op dit forum heb ik het importeren van gegevens (of het plakken) vanaf het (systeem-) klembord niet gevonden. Dus gezocht naar een huis- tuin- en keukenoplossing. Deze gevonden door in ACCESS met een macro achter een knop vanaf een (invoer)formulier:
1. tabelA te openen
2. alles te selecteren (oude klemborddata wordt zo weer overschreven)
3. te plakken (gegevens klembord dus)
4. tabelA te sluiten
waarna een flink aantal queries over tabelA lopen die de verlangde gegevens ombouwen naar het juiste formaat.

Het werkt op zich perfect maar..... Bij een snelle pc zie je het openen, plakken en sluiten niet eens. Bij een aantal pc's (waarmee de Batavieren ons land binnenvielen) zie je dit openen en later weer sluiten wel gebeuren wat niet zo gelikt oogt. Is daar iets op te vinden (behalve snelle en nieuwe pc's kopen) waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een oplossing die aansluit op mijn macro oplossing (heeft het nodige zweet gekost en er zitten nogal wat queries in). Alvast bedankt

Clipboard code

Je kan met behulp van deze link zien hoe je de inhoud van je klembord kan opvragen. Als je die waarde in een variabele stopt en je doet een insert statement dan is het niet alleen onzichtbaar, maar ook een stuk sneller.

HTH:D

Is er geen oplossing voor keukentafeldidacten?

Aangezien ik geen programmeer achtergrond heb (autodidact keukentafel) ben ik al blij dat ik problemen kan oplossen met macro's en queries. Dat lukt mij wel maar ik kan weinig met deze verwijzing omdat ik geen idee heb waar ik de code zou moeten aanpassen aan mijn situatie (plakken over alle data van TabelA -> misschien dat ik dat moet doen met jouw insert statement). Misschien kun je een simpel voorbeeld geven van iets (bij voorkeur gegevens klembord) in een "variabele" stoppen en daarna een "insert statement" in mijn tabelA?

Link was niet goed.

Ik heb uiteindelijk toch andere code gekozen die op internet te vinden was.
Een voorbeeldje van het kopieren van tekst van en naar het clipboard heb ik bijgevoegd.

Veel plezier ermee!

Bijlagen

Welke versie ACCESS is het?

Ik krijg hem thuis (ACCESS 2000) niet geopend dus ik zal er volgende week mee gaan spelen op het werk. Bedankt voor het voorbeeld.

Kun je het als ACCESS 2002 plaatsen?

Volgens mij hebben we op het werk versie 2002 dus als je het in die versie kunt plaatsen heel graag.

Versie 2002/2003

De versie tussen 2002 en 2003 zijn uitwisselbaar.

Kan iedere regel in een apart record

ZIet er inderdaad mooi uit alleen wordt de inhoud van het klembord in 1 veld geplakt. Ik zou graag zien dat iedere regel van het klembord in hetzelfde veld maar wel in een volgend record wordt geplakt. M.b.v. Queries haal ik er dan de gegevens uit die ik nodig heb. Om een voorbeeldje van het klembord te geven. Per pc blijken verschillende gegevens naar het klembord gekopieerd te worden (soms wel 40 regels) waarin onder andere:

Datum openen: 01/01/2008 22:12:33
Datum sluiten: 01/01/2008 22:14:33

M.b.v. queries haal ik daar 3 gegevens uit zoals de datum (01-01-2008), het tijdstip (22:12) en tijdsduur openen (00:02:00 = 2e datum - de 1e datum). Ik heb daarbij geluk dat de omschrijving t/m de dubbele punt (bv Datum sluiten:) maar 1x voorkomt in het hele klembord (daar selecteer ik dus op). Vandaar mijn behoefte om iedere regel in een apart record te krijgen (+ natuurlijk dat ik dan gewoon mijn huidige queries kan gebruiken). Alvast bedankt voor het meedenken.

Dank je Guus

Bedankt voor de service. Ik ga er maandag mee verder op mijn werk en laat het resultaat nog even weten.

Werkt perfect

Heeft wat langer geduurd dan toegezegd maar het vandaag kunnen testen en het werkt perfect. Ziet er inderdaad gelikt (en sneller) uit. Toch nog 1 vraagje. De data wordt toegevoegd en niet over de oude data in de betreffende tabel "geplakt". Dit heb ik nu opgelost door aan het einde een verwijderquerie over de tabel te draaien maar kun je dit ook ergens met een commando aangeven zodat de verwijderquerie overbodig wordt?

Je kan in de toevoeg query aangeven dat dat alleen moet gebeuren als die nog niet bestaat. Dus:
Code:
insert into tabelnaam (veld1, veld2) values (1,2) where veld1 not in (select veld1 from tabelnaam)
Op die manier wordt de waarde 1 in veld1 alleen ingevoegd als die nog niet bestaat in de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan