Kun je Remote Desktop Connection op Windows Home Server 2011?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
Kan je in Windows Home Server 2011 met meerdere pc's tegelijkertijd op verschillende accounts op remote dekstop connection op de server komen?
 
Laatst bewerkt:
Net zoals bij elke Windows versie zijn 2 RDP sessies toegestaan.

Tijs.
 
maar op Windows server kun je met onbeperkt, met gewoon windows maar 1
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is onzin: Op een server met terminal server rol (aparte extra licenties voor nodig per verbinding) kun je 'onbeperkt' inloggen.
"Uit de doos" kun je op servers gewoon 2x inloggen met RDP. Dat is altijd al zo geweest en zo is het nu nog.

Tijs.

Kleine toelichting erbij, zodat je de volgende keer niet nog een keer wat loopt te stellen dat niet klopt:
Hoewel het (met wat beveiligings instellingen ombouwen) ook als gebruikers zónder administratieve rechten mogelijk is om via RDP in te loggen is die 2x inloggen voor administratieve doeleinden, zodat administratoren op de server hun werk kunnen doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kan ik dat instellen dat ik met 2 "gewone" accounts kan inloggen?
 
Laatst bewerkt:
Onduidelijke melding:
a. Op Windows 7 Ultimate kun je (vanaf een andere computer) met RDP maar 1x op inloggen. En dat klopt, want Windows 7 Ultimate is geen server. [Windows 2003, Windows 2008, Windows 2012 etc. zijn wel serverbesturingssystemen.]
b. Je kunt vanaf een Windows 7 pc op meerdere servers tegelijk inloggen (als je meerdere servers hebt) of 2x op 1 server.

Tijs.
 
Oké dankuwel, ik begrijp het. Mijn bedoeling is dat ik met meerdere PC's op 1 server kan inloggen, het liefst 4 keer.
 
4x inloggen met RDP op Home Server kan niet (want daar kun je geen Terminal Server van maken).
Er circuleren trucs om het toch te kunnen, maar dat is unsupported (een soort hack). Niet geschikt voor beginners (zie o.a. hier).
Dan is natuurlijk ook nog van belang of je server voldoende geheugen en rekenkracht heeft voor zoveel interactieve gebruikers tegelijk erop. In ieder geval is Home Server er niet voor bedoeld.

Tijs.

Hoe kan ik dat instellen dat ik met 2 "gewone" accounts kan inloggen?
a. Maak op de Home Server (ingelogd via RDP) 2 lokale nieuwe accounts aan en geef die wachtwoorden (verplicht voor RDP). Kan (als het goed is) via: lusrmgr.msc
b. via sysdm.cpl -> tablad Externe verbinding -> [een of andere knop over wie mogen verbinden] -> voeg de 2 accounts toe aan de lijst.

Kijk of het dan al werkt. Indien niet, google even over de vervolgstappen (zal wellicht iets zijn met lokale beveiligingsinstellingen via gpedit.msc , zodat die normale gebruikers ook interactief mogen inloggen op de server).

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan