kun je via ip adres iemand opsporen

Status
Niet open voor verdere reacties.

demi_3

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
sinds kort word ik lastig gevallen door iemand,hij zegt dat hij mijn ip adres heeft,dat hij mn pc kan overhoophalen en elk moment mn huis kan binnenstormen ,dat laatste heeft me wel bang gemaakt,kan hij dit doen,kan hij via mn ip adres achter mijn adres komen?en zo ja wat kan ik hier tegen doen?

Hoe krijg je dat te horen?
Via e-mail? Msn messengers?

Je kan alleen preventief te werk gaan door een goede firewall te installeren. Van norton.

Het is wel zo dat, als het werkelijk een hacker is, hij je pc kan indringen en op zoek kan gaan naar persoonlijke bestanden.:confused:

Geplaatst door demi_3
sinds kort word ik lastig gevallen door iemand,hij zegt dat hij mijn ip adres heeft,dat hij mn pc kan overhoophalen en elk moment mn huis kan binnenstormen ,dat laatste heeft me wel bang gemaakt,kan hij dit doen,kan hij via mn ip adres achter mijn adres komen?en zo ja wat kan ik hier tegen doen?

Als dit soort bedreigingen door gaan kun je mi je gewoon bij de politie melden of als je zijn/haar e-mail adres hebt via de abuse@........ een klacht indienen.

ik heb norton er al op,is dit voldoende?kan ik er verder dan niks aan doen?

upsidaisy ik heb aleen zn hotmail adres ,msn,is dit voldoende?hij heeft ook een aantal sites op internet,het is dus een openbaar persoon

via een IP adres kan hij hooguit je provider achter halen ja en big deal daar kan ie niks mee.
Als je geen firewall oid hebt dan zou hij in theorie in je pc kunnen komen mits hij weet wat ie doet.

zou me er maar niet te druk om maken zorg voor een goeie firewall en heb je echt last van hem er zit een knop blokkeren op msn hoor zelfde geld voor hotmail.

Geplaatst door demi_3
upsidaisy ik heb aleen zn hotmail adres ,msn,is dit voldoende?hij heeft ook een aantal sites op internet,het is dus een openbaar persoon

Dit adres ga je gewoon even blokkeren en dan heb je dat afgekapt.

Er lopen wel meer van die zieke mannetjes rond op deze aardkloot. Ik zou me er echt niet te druk om maken en lekker blijven surfen. Zoals al eerder gezegd, zorg voor een goeie beveiliging en blokkeer die hap gewoon.

Geplaatst door tazman
via een IP adres kan hij hooguit je provider achter halen ja en big deal daar kan ie niks mee.
Als je geen firewall oid hebt dan zou hij in theorie in je pc kunnen komen mits hij weet wat ie doet.

zou me er maar niet te druk om maken zorg voor een goeie firewall en heb je echt last van hem er zit een knop blokkeren op msn hoor zelfde geld voor hotmail.
[/QUOTE

ik heb hem natuurlijk al wel geblokkeerd op msn.dus ook als hij een goeie hacker is kan hij er niet achter komen waar ik woon toch?:(

Geplaatst door demi_3

ik heb hem natuurlijk al wel geblokkeerd op msn.dus ook als hij een goeie hacker is kan hij er niet achter komen waar ik woon toch?:(

Via en IP adres kun je alleen achterhalen wat iemand zijn provider is een klein testje leert mij dat je wanadoo hebt.
Daar kan ik verder niets mee je hebt dan het adres van je proivder big deal, zelfs voor justitie is het erg moeilijk om jouw persoonsgegevens vrij te krijgen van een provider daar moeten ze heel goeie redenen voor hebben ( wet persoons registratie enz )
Een hacker kan dus nooit zomaar jouw persoons gegegevens achterhalen.

Geplaatst door tazman

Via en IP adres kun je alleen achterhalen wat iemand zijn provider is een klein testje leert mij dat je wanadoo hebt.
Daar kan ik verder niets mee je hebt dan het adres van je proivder big deal, zelfs voor justitie is het erg moeilijk om jouw persoonsgegevens vrij te krijgen van een provider daar moeten ze heel goeie redenen voor hebben ( wet persoons registratie enz )
Een hacker kan dus nooit zomaar jouw persoons gegegevens achterhalen.

:thumb:

Je hoeft je niet druk te maken...

Het is bijna onmogelijk, en de internet provider mag niet zomaar je adres gegevens aan iemand geven...behalve aan justitie.

Het is dus gewoon een scriptkiddy en pestkopje.

Geplaatst door Peacebringer
Je hoeft je niet druk te maken...

Het is bijna onmogelijk, en de internet provider mag niet zomaar je adres gegevens aan iemand geven...behalve aan justitie.

Het is dus gewoon een scriptkiddy en pestkopje.

gelukkig want hij zit me echt te dreigen.bedankt voor je geruststellende berichtje

Je kan ip simpel opspore ga naar deze site en meestal zegt hij waar je woont!
http://www.geolocalizador.com/
Klopt niet hij geeft 18 km offline aan lol :D

Via IP is je huisadres niet te achterhalen zonder tussenkomst van je provider. Dat heeft met privacywetgeving te maken. Justitie moet gegronde redenen hebben bijvoorbeel om op te vragen welk huisadres bij welk IP hoort. Zelfs gewone bedrijven kunnen dat niet.

Topics van bijna 3 jaar oud mag je met rust laten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan