kun je windows 98se opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert roos

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Ik heb wat problemen met windows98se . Kan ik dit opnieuw installeren ( zonder alles te moeten wissen)om fouten te repareren.
Foutmelding is: NTkern.vxd apparaatlaadprogramma's kunnen stuurprogramma niet laden (Code 2) Bijwerken stuurprogramma's leidt uiteindelijk bij alle mogelijkheden tot steeds de zelfde fout. Het gevolg is dat alles wat er aan de usbpoort aangesloten wordt niet herkend wordt.

links naar microsoft sites willen nog wel eens de neiging hebben op een vreemde manier af te breken als je url invoegen kiest.

wat ik altijd doe is na het plaatsen van een bericht met mickeysoft url even op aanpassen klikken kijken waar de [/url] staat deze weghalen en aan het einde van de link zetten

Geplaatst door albert roos
Ik heb wat problemen met windows98se . Kan ik dit opnieuw installeren ( zonder alles te moeten wissen)om fouten te repareren.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup (zie bijlage) en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Guus.

Laatst bewerkt:
reakties

raymond:
ik heb een en ander doorgelezen . Bij de oorzaak staat iets over windows xp maar dat heb ik niet maar verder hoop ik dat de aanwijzingen me gaan helpen.

Guus: Klopt dat want op die manier ben ik in de moeilijkheden gekomen.
Bedankt alvast voor de reakties:thumb:
Albert

Re: reakties

Geplaatst door albert roos
Guus: Klopt dat want op die manier ben ik in de moeilijkheden gekomen.
Ik heb het kort geleden nog gedaan na per ongeluk een paar essentële bestanden te hebben verwijderd. Daarna was alles weer in orde.

Guus.

Als het probleem nog niet is opgelost na herinstallatie kun je doen wat er in het artikel uit de Microsoft Knowledge Base staat:
Open het bestand C:\Autoexec.bat in Kladblok en verwijder de regels SET windir=C:\WINDOWS en SET winbootdir=C:\WINDOWS.
Sla het bestand weer op als Autoexec.bat en start opnieuw op.

Guus.

helaas dit heb ik ondertussen geprobeerd: via mijn documenten naar hogere map. uiteindelijk in C: autoecx.bat( =msdosbatchbestand) maar helaas komen daar genoemde regels niet in voor:(

volgens microsoft supp zou dit probleem ontstaan na installatie van WXP en later weer w98
Bij mij is het na de eerste install na formateren c schijf ontstaan.

Tekst autoexec.bat:
C:\set blaster=17220 15d174
C:\>modecon codepageprepare=((850) c:windows\command\ega.cpi)
de mode voorbereiden codetabel- functie is uitgevoerd
C:\mode con code select page 850
de modeselecteren code tabelfunctie is uitgevoerd
C:\>keyb br,,
C:\windows\command keyboard.sys
C:\>
misschien helpt deze beschrijving. (Type fout is mogelijk)

Tot zover bedankt voor de moeite. Mocht iemand de oplossing weten dan hoor ik het graag.

Aan allen die aan dit probleem hebben meegewerkt!
De oplossing van het probleem lag dichterbij dan ik dacht.Het probleem was dat de USB poortrn niet meer functioneerden. Ik dacht dat het door een verkeerde install van win 98 se lag. Uit eindelijk werd mij aangeraden om alle USB app te verwijderen in Systeem-apparaatbeheer(dit had ik al eens geprobeerd maar zonder succes). Dan comp afsluiten en ook de stekker er uit gedurende 7 sec. . Hierna weer opstarten warbij de computer zelf weer ging zoeken naar de usb driver.
Even controleren of het probleem nu weg was (wat inderdaad het geval bleek) en anders ook bijbehorende software deinstalleren. Daarna apperatuur weer aansluiten en kijken waar het fout gaat.
In mijn geval bij het aansluiten van een externe harde schijf. Of ik die nu goed aan de praat krijg is de volgende stap maar bovenstaand probleem is opgelost.:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan