• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kun jij mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjotha

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Ik ben bezig met het maken van een excel bestand waar ik op tabblad 1 een overzicht heb van de laatste versies van onderdelen.
Nu wil ik weten hoe ik het eerste tabblad automatisch kan laten aanpassen op de informatie van tabblad 2 (en in de toekomst 3 -4 ect.)
Op tabblad twee staat in dit geval een motor een kabel schroeven, die hebben steeds een nieuwe versie die ik in de lijst aanvul. Nu wil ik dat
op tabblad 1 alleen de laatste versie per onderdeel in de lijst word weergegeven. Is dit mogelijk en zo ja hoe :).

Alvast bedankt,

en vraag gerust door want dit is misschien niet helemaal duidelijk.

Test het maar eens.

Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range, sh As Worksheet, c As Range, c00 As String, firstaddress As String
With Sheets(1)
 For Each cl In .Range("b3:b" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).SpecialCells(2)
  For Each sh In Sheets
    If Not sh.Index = 1 Then
    Set c = sh.Columns(2).Find(cl)
    If Not c Is Nothing Then
     firstaddress = c.Address
  Do
    c00 = Join(Application.Index(c.Offset(, 1).Resize(, 8).Value, 1, 0), "|")
      Set c = sh.Columns(2).FindNext(c)
    Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstaddress
       cl.Offset(, 1).Resize(, 8) = Split(c00, "|")
       Exit For
      End If
   End If
  Next sh
 Next cl
End With
end sub

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik het zo zou doen, maar op basis van jouw gegevens werkt deze formule voor de verschillende onderdelen:
Code:
=VERT.ZOEKEN(MAX(Blad2!$B$3:$B$21);Blad2!$B$3:$I$21;3;ONWAAR)
=VERT.ZOEKEN(MAX(Blad2!$B$3:$B$21);Blad2!$B$3:$I$21;4;ONWAAR)
=VERT.ZOEKEN(MAX(Blad2!$B$3:$B$21);Blad2!$B$3:$I$21;5;ONWAAR)
etc.
Wel moet je een kleine aanpassing doen: de kolom met artikelnummers moet vooraan staan op Blad2, want bij vert.zoeken moet de zoekwaarde altijd in de eerste kolom staann van het bereik. Dat betekent in je huidige situatie dus dat je alleen kunt zoeken naar gegevens die rechts van kolom D staan. En dat wil je niet.

Wow dat ik precies wat ik nodig heb Cobbe, ik ga hiermee aan de slag! Super

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan