Kunnen BluRay-speler en digicorder op powerline?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crackslack

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo,

Eerst even samenvatten: Wij hebben een thuisnetwerk via een draadloze router die verbonden is met de modem (Fibernet 40 (Telenet België)).

Onze TV staat echter op een plaats waar er geen verbindingsmogelijkheden met de modem waren. Daarom heeft Telenet via powerline een connectie gemaakt tussen de modem en de digicorder.
Tot daar alles goed! ;)

Sinds kort hebben we echter een BluRay-speler met internet opties, dit toestel heeft dus eveneens verbinding nodig met de modem.
Ik had nog een oude switch (D-link) liggen en had die achter de powerline adapter gehangen.
De Bluray speler kon op die manier ook zonder problemen op internet.
De Digicorder deed sinds de aansluiting op de switch echter heel ambetant. Bij gebruik van de rode knop gaat de internetverbinding ofwel heel traag, ofwel valt die uit ofwel gaat hij helemaal niet. De digicorder krijgt wel nog een correct IP adres.

Kortom, de switch biedt geen oplossing om zowel digi als BR-speler interactief te maken (of mss doe ik nog iets verkeerd).

Is het een oplossing om nog een powerline adapter te kopen en de BR-speler daarop aan te sluiten? Zo zouden beide apparaten via hun eigen power line op het WW kunnen. Zou dit dan voor trage data-overdracht zorgen of niet?

Kort gezegd, als beide op hetzelfde contact zitten gaat het niet. Maar kijk zeker ook nog eens de kabels na die naar je recorder gaan.

Indien je alleen een modem hebt van telenet kan dat het probleem veroorzaken. Voor het gebruik van twee apparaten heb je veelal een router nodig in het netwerk. De veel oplossingen hebben tegenwoordig een routermodem ineen, maar indien je alleen een modem hebt kan dat ook conflicten geven.

Dat de verbinding langzaam wordt is niet verbazend, zeker niet als je 2 aparaten op een switch aansluit, aangezien de snelheid dan halveert.
een 2e powerline kopen, is geen slecht plan en is zeker het proberen waard.
de snelheid en stabiliteit van de netwerkverbinding tussen de apparaten zou sowieso beter moeten worden.

Groeten

Kort gezegd, als beide op hetzelfde contact zitten gaat het nie.

ik weet nou niet of je bedoelt met een verlengdoos op hetzelfde gat, want dat kan inderdaad niet.
als je een dubbel stopcontact hebt, kan ik je garanderen dat het werk!

Als je twee powerline apparaten op een dubbel contact stopt werken ze in switched mode en krijgen ze beide de halve snelheid. Je kunt je snelheid niet verdubbelen dus. Ook wordt switched mode niet ondersteund op alle powerline apparaten en dan loopt het zaakje vast. Dat kan ook gebeuren als beide niet van hetzelfde type/merk zijn. Alleen een fysiek gescheiden lijn geeft je echte voordelen.

Dat van die halve snelheid is niet helemaal waar.
Dat was eerder zo bij het gebruik van een hub. Bij een switch speelt dat probleem niet.

Ik denk dat de digicorder via de powerline op een routerpoort zit die exclusief voor het digitale TV signaal is en dus niet voor een internet verbinding.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie die jullie al gegeven hebben.

Ik zal nog even de situatie verduidelijken.
Er is slechts één stopcontact beschikbaar, daar staat een contactdoos op. In het geval ik een extra powerline zou kopen zouden deze beiden op de contactdoos zitten. Maar dit zou dus niet gaan @processorjunkie?

@wampier: We hebben fibernet, dit kwam met een volledige nieuwe modem eurodocsis 3.0 deze modem loopt naar onze bureau boven waar een draadloze router staat voor ons pc-netwerk. Naast de telenetmodem staat dus ook nog een powerlineadapter die naar het stopcontact van de TV loopt en daar zou ik dus nog een internet lijn moeten hebben voor de BRspeler.

Pfff het is wel handig wat al die nieuwe toestellen kunnen, maar dat kabelwerk dat erbij komt kijken is echt 'trop'. :evil:

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. (ik wil geen extra powerline kopen als het dan toch niet zou werken)

Nu zag ik online dat er ook powerline adapters bestaan die over meerdere netwerkaansluitingen.

http://www.diskidee.be/tag/powerline/

je zou er volgens bovenstaande site eenvoudig zowel bvb. een smart TV als een BluRay moeten kunnen aanhangen. Zou dit systeem dan sterk genoeg zijn om mijn Digicorder van interactiviteit te voorzien en ook mijn bluray op het net te laten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan