• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kunnen de maanden + jaren en soorten dynamisch worden gemaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het bijgevoegde voorbeeld bestand staan 2 tabbladen: 2019 en 2020. In het voorbeeld wordt de omzet van appels en peren in de eerste 3 maanden van beide jaren genoteerd.

Mijn vraag is of het mogelijk is om de teksten in A11, D11 en G11 en in A20, D20 en G20 maar ook in A29, D29 en G29 dynamisch te maken, zodanig dat er automatisch de namen van de maanden met het jaartal in verschijnen en verder ook de soort fruit. Dus dat de teksten in A11, D11 en G11 automatisch gekoppeld worden aan cel A5 voor de betreffende maand en het betreffende jaar, maar ook aan cel A7, D7 en G7 voor het soort fruit. Met als doel om in cel A11 iets te krijgen als: "totaal appels jan. 2019" en in cel D11 iets als: "totaal appels jan. 2019" en in G11 iets als: "totaal druiven jan. 2019" . En vervolgens in cel A20 iets als: "totaal appels feb. 2019" en in D20 iets als: "totaal peren febr. 2019" etc. etc.

En dan zou het zo moeten zijn dat als je in tabblad 2020 cel A3 verandert in 2020 de jaartallen in de cellen A11, D11 en A20, D20 en A29, D29 automatisch zouden moeten worden verandert van 2019 in 2020.

Als mijn vraag niet duidelijk genoeg is, laat het alsjeblieft even weten. Ik weet op dit moment niet goed hoe ik het beter zou kunnen formuleren .......... Maar als je aangeeft wat niet duidelijk is, kan ik het misschien best wel verhelderen........

Dank!

Bijlagen

voor A11:
Code:
="Totaal "&A7&" "&TEKST(A5;"mmm jjjj")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan