• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kunnen factureren aan de hand van aantal gevulde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PD2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Hallo,

Ik heb een bestand met een aantal kolommen daarin. Het betreft een registratie die wij doen voor verschillende instanties. Als voorbeeld :

de eerste 5 kolommen bevatten de registratie.
in kolom 6 staat of we wel of niet kunnen factureren. Dit wordt tot op heden handmatig ingevuld aan de hand van een validatielijst met de keuze facturabel / niet facturabel.

Ik wil echter automatisch laten bepalen in kolom 6 of daar facturabel / niet facturabel komt te staan.
Dat kan omdat we zijn overeengekomen dat als we van de 5 kolommen er 3 hebben gevuld we kunnen factureren. Het vullen van deze 3 kolommen gaat ook door middel van een validatielijst.

Dus kolom A B C D E betreft de registratie; kolom F is facturabel / niet facturabel

Als we kolom A, C en D hebben gevuld kan in kolom F facturabel komen te staan.

Aan de hand van welke formule kan ik bepalen of de kolommen A, C en D zijn gevuld...

Met vriendelijke groeten
Peter

PD 2009,

Welkom op dit Forum.
Het zou prettig zijn als je een voorbeeld bestandje erbij post, ontdaan van gevoelige informatie. Dan hoeven helpers niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden.

Probeer deze eens.

Code:
=ALS(EN(A1<>"";C1<>"";D1<>"");"Facturabel";"Niet Facturabel")
Of:
Code:
=ALS(EN(A1<>"";C1<>"";D1<>"");"Facturabel";"")

Dus kolom A B C D E betreft de registratie; kolom F is facturabel / niet facturabel

zet in kolom f rij 1
=ALS(EN(A1<>"";B1<>"";C1<>"");"factuur";"niet factureren")

en dan door kopieren naar benden

Dit is echt te gek wat een snelheid.

Thankyou is zal er aan denken om voortaan een voorbeeld mee te sturen

HSV en Knabbie bedankt voor de oplossing werkt als een trein.

groetjes
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan