Kunnen programma's zonder problemen verplaatst worden naar een andere schijf?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ziza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ziza

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
hoi,

kan ik na 't partitioneren(1 extra schijf) mijn programma bestanden,en andere bestanden gewoon verplaatsen naar de extra schijf zodat alle software gewoon blijft draaien op de schijf waar ook mijn xp op draait? Lijkt 't zo simpel of werkt dit toch anders?

bedankt.

Hoi mede Ernemer,

Nee, dat kan niet.
Als je programma-bestanden gaat verplaatsen, dan werkt dat programma niet meer want bij het starten van dat programma, wordt verwacht dat de bestanden van dit programma in de oorspronkelijke map staan.
Bovendien moet je je afvragen wat de zin daarvan is.
Wanneer er iets met je systeempartitie aan de hand is (die waar Windows ook op staat ..... tenminste als je met windhoos werkt natuurlijk ...:D ) en je installeert windows opnieuw, dan moet je meestal ook de programma's opnieuw installeren.

Wel kan je - tijdens het (opnieuw) installeren van een programma - aangeven dat je dat op een andere partititie en map in plaats van C:\Program files\.. wilt installeren.
Dit heeft slechts ruimtewinst op C: tot gevolg, want dat herinstalleren zoals hiervoor aangegeven, zal achteraf toch weer nodig zijn als je windhoos opnieuw installeert.

Wat betreft je eigen bestanden, dat is een ander verhaal.
Die kan je natuurlijk altijd verplaatsen naar een nieuwe schijf.
Om zoekwerk te voorkomen kan je ook de map 'Mijn Documenten' verplaatsen door hier (in de verkenner) op te rechtsklikken en onder 'Eigenschappen' in het tabje 'Doel' de lokatie te verplaatsen.

Groet, Teun

Hoi mede Ernemer,

Nee, dat kan niet.
Als je programma-bestanden gaat verplaatsen, dan werkt dat programma niet meer want bij het starten van dat programma, wordt verwacht dat de bestanden van dit programma in de oorspronkelijke map staan.
Bovendien moet je je afvragen wat de zin daarvan is.
Wanneer er iets met je systeempartitie aan de hand is (die waar Windows ook op staat ..... tenminste als je met windhoos werkt natuurlijk ...:D ) en je installeert windows opnieuw, dan moet je meestal ook de programma's opnieuw installeren.

Wel kan je - tijdens het (opnieuw) installeren van een programma - aangeven dat je dat op een andere partititie en map in plaats van C:\Program files\.. wilt installeren.
Dit heeft slechts ruimtewinst op C: tot gevolg, want dat herinstalleren zoals hiervoor aangegeven, zal achteraf toch weer nodig zijn als je windhoos opnieuw installeert.

Wat betreft je eigen bestanden, dat is een ander verhaal.
Die kan je natuurlijk altijd verplaatsen naar een nieuwe schijf.
Om zoekwerk te voorkomen kan je ook de map 'Mijn Documenten' verplaatsen door hier (in de verkenner) op te rechtsklikken en onder 'Eigenschappen' in het tabje 'Doel' de lokatie te verplaatsen.

Groet, Teun

Da's duidelijk teun, bedankt voor de info!!

Ik weet niet hoe en of het correct werkt, maar ik zag het programmaatje Ezexplant. Je kan er een 30 dagen trial van downloaden om te proberen op een onbelangrijk programma.

ps. Titel aangepast. 'vraagje' zegt niets over de vraag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan