Kunnen tracking cookies veel kwaad en wat doen ze precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
De vraag spreekt voor zich denk ik....
AdAware vindt er steeds erg veel vandaar!1

Tracking is het nagaan welke sites je bezoekt en kan alleen gebruikt worden voor gebruikers statistieken. In internet explorer kan je de Referrer's niet blokkeren, in Mozilla/Phoenix/Netscape wel met een user.js bestand.

http://www.jsware.net/jsware/surfset.html

Met Zeroclick(www.nsclean.com) zorg je ervoor dat ze de info nooit bij de trackingsite komt.

Je kunt je hostfile zelf aanpassen met alle foute sites.

Verder houd ZAPro er ook veel tegen, btw

Alleen zien sommige sites er niet uit, maar whatever het gaat toch om de info en niet om al die bewegende banners etc etc.

Nn Adaware vindt bijna nooit foute cookies bij mij, dus ik mag aannemen dat het goed werkt.

cookies

HiHiHi, als je niet wil dat die echte spion-cookies nog info doorsturen doe dan als volgt.

Creeer ergens een map blancocookies
Copieer alde cookies naar deze map
Open iedere cookie in notepad,
Verwijder al de text behalve de eerste letter/cijfer
Safe deze cookies (met slechts 1 symbool) onder dezefde naam in deze map
Zet een schortcut op je bureaublad naar deze map
Creer een schortcut naar de map waar het systeem de cookies opslaat (meestal " documets ans settings/ ???? )

copieer de cookies van de map "blancocookies" naar de map waar de geplaatste cookies staan
(klikken op de rechtermuisknop en "hiereen copieren"))
Het systeem zal nueen scherm tonen met " in deze map bevind zich al een bestand met de naam xxxxx"
wilt u het bestaande bestand gewijzigd op ........... vervangen door het onderstaand bestand ?

Klik nu ja op alles.

Nu worden alle cookies vervengen door een identieke cookie zonder inhoud en het systeem stuurt niks meer naar de plaatser

Pas op sommige cookies zijn nodig dus voorzichtigheid is nodig

Topics uit 2003 zijn allang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden.. Deze sluit ik nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan