• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kunnen typen als je "/" typt

Status
Niet open voor verdere reacties.

supervinnie40

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2016
Beste leden,

In het Excel bestand dat ik gebruik voor een deel van mijn werk zit een cel waarin ik (en mijn collega's) een link kunnen typen die later in een complete HTML opsomming staan.
Die link typen wij soms ook gewoon met de hand in plaats van copy/paste. De URL ziet er bijvoorbeeld zo uit: /categorie/sub-menu/titelvanartikel

Het vervelende is, zodra ik op "/" druk selecteer ik blijkbaar het menu. Wanneer dit gebeurt kan ik niet verder typen. Knipsel.PNG

Is er een manier om dit uit te zetten? Dit bestand wordt door mij, maar ook door mijn collega's gebruikt. Dus het zou mooi zijn als er een oplossing mogelijk is die bij iedereen werkt die dit bestand opent, zonder eerst zelfs iets aan te moeten passen in de opties.

Die toets is voor compatibiliteit met Lotus 1-2-3 en kan je in de instellingen wijzigen:
Slash.jpg

Dat geldt dan voor de Excel sessie, niet per document.
Iedere gebruiker zal dat zelf moeten instellen.

Laatst bewerkt:
indien je een macro kunt gebruiken werkt dit dan niet?:

Code:
Application.TransitionMenuKey = ""

Als je geen macro's gebruikt kan je een document met een macro in de XLSTART map van Excel zetten. Hoe deze heet maakt niet uit maar zet daarin dit in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.TransitionMenuKey = ""
    ThisWorkbook.Close
End Sub

Zo hoeft niemand iets in de instellingen te wijzigen.
Wel dient dat document bij alle gebruikers in die map te worden geplaatst.

Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit met Macro's gewerkt heb. Daarnaast weet ik dat het bij iedereen wel op een andere plek op de harde schijf staat.
Macro's kan ik misschien wel leren, maar de locatie bij een ander op de harde schijf kan ik helaas niet veranderen. Is dat een probleem?

De XLSTART map staat altijd in de map waar Office is geïnstalleerd. Ook dat is echter niet ideaal. Het beste is als iedere gebruiker het in de opties aanpast. Dat is een eenmalige en simpele actie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan