Kunnen verouderde hardware-drivers debet zijn aan een langzaam opstartproces?

Status
Niet open voor verdere reacties.

twango

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Hallo,

Ik heb onlangs mijn pc voorzien van win 7 pro hiervoor draaide ik win xp. Alleen heb ik dit in een opwelling gedaan en ben ik nu de bende aan het opruimen. Mijn pc is vrij oud en beschikt dus over oude hardware voor deze hardware zijn veelal geen automatische windows 7 driver-updates te verkrijgen (meen ik). Zo heb ik onlangs mijn videokaart (geforce fx 5200) voorzien van vista drivers. Omdat ik nog steeds langzaam opstart is mijn vraag, welke hardware zou hier debet aan kunnen zijn? En zou dit met een win 7/vista driver verholpen kunnen worden? Ik lees op het internet uiteenlopende adviezen, je hoeft je cpu niet beslist te updaten etc. Maar met een driverscanner (drivermax) worden wel meerdere updates weergegeven, ik voer deze alleen niet door, omdat ik geen goede ervaringen heb met dit programma. Wie kan mij hier advies voor geven?

Bij voorbaat dank!

Opgeven van die verouderde hardware zou kunnen helpen met het vinden van de juiste drivers alhoewel dat denk ik niets te maken heeft met het traag zijn maar de hoeveelheid recources die w7 meer gebruikt dan XP en daardoor het geheugengebruik.
Met minder dan 2 gig. zal er veel worden geswapt naar het wisselbestand op de harde schijf die ook niet de snelste is denk ik.
Waarop niet terug naar XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan