KVM-switches

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Heeft iemand hier ervaring met KVM-switches? Wat ik me dus afvroeg is of je geen beeldkwaliteit verliest omdat de kabels nu niet rechtstreeks van de monitor naar de pc-kast gaan maar eerst via een 'switch.' En daarvandaan uiteraard naar 2 pc-kasten.

Bedankt!

Hoi,

Ik heb een kvm switch tussen twee pc's zitten en ik heb geen zichtbaar beeld verlies.
Alleen had ik er eerst een waar het geluid niet bij zat maar dat is lastig.

Modag

beeldkwaliteit zie ik ook op eerste zicht geen verschil

soms heb ik wel problemen met de muis als ik swich van 1 systeem naar andere muis werkt soms niet

dat is enige nadeel voor de rest is alles ok.

Ik had wel verschil, dus maak er geen gebruik meer van.

Ook ik gebruik de switch niet meer.
Het werkte niet goed samen met Logitech.
Blijkbaar wordt je op de een of andere manier ingesteld op een simpel toetsenbord en muis.
Al mijn F toetsen werkten niet .

Tegenwoordig werk ik maar weer met een extra toetsenbord en muis en zet de stekker van de beeldbuis aan de andere p.c.

Wat ik veel prettiger vind is het gebruik van Extern bureaublad. Je kunt switchen tussen 2 pc's en je eigen toetsenbord doet tenminste normaal.
Het nadeel is dat je daar WindowsProfessional voor nodig hebt. Of WindowsHome met een extra download van Microsoft (kreeg ik niet aan de praat)

KVM switches werken perfect, alleen [zoals Elisa al meldde, niet met "sophisticated" muizen] Er gaat niets aan beeldkwaliteit verloren, alleen je muis moet je instellen binnen het door Windows vastgelegde maximum [dus "een windows muis"]... Je moet dus even een "winst/verlies rekening" opmaken.....

Geplaatst door ErpCity
KVM switches werken perfect, alleen [zoals Elisa al meldde, niet met "sophisticated" muizen] Er gaat niets aan beeldkwaliteit verloren, alleen je muis moet je instellen binnen het door Windows vastgelegde maximum [dus "een windows muis"]... Je moet dus even een "winst/verlies rekening" opmaken.....

kun je wat meer info geven in verband met muis
ik gebruik nu 2 muizen
de muizen zijn van geen specifiek merk

ErpCity zit vast naar Idols te kijken :D
Qua muizen maakt het niet zo veel uit.
Mijn muis werkt gewoon zoals anders.
Het gaat meer om je toetsenbord.
Heb je een multimedia toetsenbord dan ben je gewend om b.v. met F1 naar je installmap te gaan, F4 programma's, F9 naar muziek enz. Je gaat met een knop naar Helpmij en weer een ander naar Google.
Dat werkt heel snel.
Heb je zo'n toetsenbord niet dan is er geen vuiltje aan de lucht. Dat voldoet zo'n switch prima. Je weet tenslotte niet beter.

Naar Idols kijken?... Ik doe aan Idols mee!

Maar inderdaad kan zo'n switch [vaak] niet omgaan met Keyboards en muizen waarvoor je aparte drivers en installatieprogramma's moet installeren [bijv. 5-knops muizen].... Heb je dat allemaal niet, dan werkt zo'n ding prima [heb er zelf ook één, moest alleen afstand doen van een paar geintjes van mijn logitec muis, maar kan nu wel 2 PC's [één voor het continu downloaden van duister zaken die ik hier op het forum niet kan vertellen, en één om "gewoon" mee te klooien] tegelijk in de gaten houden....

het is inderdaat een 5 knopsmuis maar er moeten geen driver voor geinstaleerd worden

mijn 2 muis ligt al 2 jaar aangesloten op swich dus een drama is niet voor de rest is allemaal ok

voor de rest heb ik een mechanische swich gekozen
waarom, omdat de electonische vaak om te swichen een toetskombinatie is

en wat doe je in dos als je bv ghost image weerzet
en alleen je toetsen gebruikt
:thumb:

Ik heb een electronische [2x scroll, pijltje toets] maar die werkt ook in dos prima.... In het ergste geval wil die niet terugschakelen, maar dan zet ik de andere PC uit en dan valt de switch automatisch terug naar de PC waar hij nog spanning van vandaan kan halen.... en werkt alles toch nog goed......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan