Kwalificaties aan resources koppelen MS project

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om kwalificaties aan resources te koppelen, en dezelfde kwalificaties vervolgens aan projecttaken?

Bijvoorbeeld:
Jan: rijbewijs B
Piet: rijbewijs B, C, E
Kees: rijbewijs C, E

Taak 1: rijbewijs B
Taak 2: rijbewijs C
Taak 3: rijbewijs C

Als bovenstaand zou kunnen, en ik resources automatisch door MS Project laat toekennen, zouden zowel Jan als Piet taak 1 kunnen uitvoeren. Mochten zij al bezet zijn kan Kees deze taak niet overnemen, hij heeft immers niet het juiste rijbewijs. Taak 2 en 3 kunnen juist weer alleen uitgevoerd worden door Piet en Kees.

Ik heb google al afgespeurd, maar kan over dit helemaal niks vinden.
Alvast bedankt voor de moeite!

Hoi,
Iets onduidelijk, want als Kees rijbewijs C,E heeft dan zeker ook B, heb je een vbtje?

Ah, slecht voorbeeld inderdaad. Was ook puur theoretisch bedoeld. Maar zie bijgevoegd voorbeeld.

In het voorbeeld zie je drie schildertaken en drie taken voor de elektricien. Ik heb bij de resources 4 schilders, 1 elektricien en 1 schilder/elektricien. Nu wil ik dat MS Project automatisch de schilders over de schildertaken verdeeld, de elektricien over de elektricientaken en de schilder/elektricien over zowel de schildertaken als de elektricientaken.

Als dat werkt zoals ik denk dat het werkt, zou schilder/elektricien taak 3 moeten doen, schilder 2 taak 2 en schilder 3 taak 1. Schilder 4 en 5 zijn over. De elektricien doet taak 4 en 5. Taak 6 wordt gedaan door de schilder/elektricien. Die is dan immers al klaar met taak 3.

Is dat mogelijk?

Wat ik daarnaast ook nog wil is het volgende:
Stel dat ik maar 1 elektricien zou hebben (en geen schilder/elektricien) heb ik niet genoeg resources om taak 5 en 6 gelijktijdig uit te voeren. Ik wil dat MS Project dan evengoed de elektricien over deze taken verdeeld (zonder de taken te herverdelen) zodat ik zie dat hij overbelast is. Dat is voor mij dan een trigger om een extra elektricien aan te nemen.

Bekijk bijlage Voorbeeld schilder elektricien.zip

Hoi,
Uitgepakt is het een mpp bestandje iets van microsoft projecten neem ik aan, ikzelf heb niet de mogelijkheden om daar in verder te werken of aanpassingen aan te brengen , sorry

Hoi,
Ik heb het softwarepakket niet dus ik kan u ook niet verder helpen:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan