Kwaliteit ACER slecht of nu juist goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Kan iemand mij vertelen hoe de kwaliteit van een ACER laptop is?
In mijn zoektoch naar een nieuwe laptop was ik in eerste instantie op zoek naar een MSI of ASUS maar kreeg ik in de winkel (welke ook ASUS en MSI verkopen) te horen dat qua prijs en kwaliteit ACER vroeger slecht was maar de nieuwste laptops kwalitatief niet onder doen voor een MSI of ASUS,
Zo adviseerden zij mij de Acer Aspire V3-772G-747a8G75Mamm welke een 2Gb videokaart, i7 Intel processor van de 4e generatie aan boord heeft. Én als een van de weinige laptops naast de standaard 750Gb harddisk ruimte heeft tot inbouw van een 2,5 inch SSD harddisk.
De behuizing van deze Acer is veelal van alluminium waardoor hij (in tegenstelling van wat Acer voorheen produceerde) solide aan voelt.
Kan iemand bevestigen of de kwaliteit van de jongste ACER laptops inderdaad zoveel verbeterd is dat zij de concurrentie met de andere grote merken aan kunnen?

Alvast bedankt voor uw reactie \ advies.

Mvrgr. Mark

Laat ik mijn ervaringen delen.

Ik kocht een half jaar geleden een Acer smartphone (de Acer Liquid E2 DUO). De telefoon is erg goed van kwaliteit, alleen de software was in het begin waardeloos. Heel veel kinderziektes. Maar Acer heeft iets van 4 updates in de loop van het jaar gereleased die de kinderziektes bijna allemaal hebben verholpen. Ik ben zelf tevreden over de telefoons:D.

Over de computers hoor ik niet veel goeds op het internet. Maar ik ken mensen die een Acer pc hebben en die zijn er tevreden over. De meningen zijn sterk verdeeld. Laatst las ik dit op internet:
Niet ieder merk is goed of slecht. Het gaat om de serie producten. ASUS heeft ook slechte series (zoals die eerste generatie Transformer tablets, daar hoor ik echt slechte dingen over zoals random barsten in het scherm etc etc) en Acer heeft ook zo z'n goede en slechte serie producten.
Daar ben ik het wel mee eens.

Als ik jou was zou ik er goed over nadenken. Ik kan je meningen geven, maar het gaat er altijd om wat JIJ er van vindt. Ik denk daarom niet dat je op je vraag een écht goed en duidelijk antwoord gaat krijgen.

Hoi,

Persoonlijk zou ik toch eerder de Asus of msi kiezen ten eerste inderdaad slechte ervaring met Acer en zie ze hier ook vaak voorbij komen.En ja alle merken zullen wel eens een wat minder geslaagd apparaat hebben maar bij Acer lijkt het wel regelmaat.
En de service is ook niet al te best lees ik vaak , het blijft een budget merk en ben nog nergens tegengekomen dat ze en andere weg zijn ingeslagen nee ik zou er voorzichtig mee zijn.

Mag ik vragen waar je het notebook voor gaat gebruiken.

Ik heb zelf een acer laptop ( acer travelmate p633-m ), vorig jaar gekocht voor 600 euro. Toen ik hem kreeg had kon ik pas na 5 minuten opstarten inloggen.. Toen heeft acer mijn moederbord vervangen vanwege een hardware fout. Ongeveer een halfjaar later had ik een witte waas op mijn scherm en had ik af en toe allemaal lijnen op mijn scherm, dus toen heeft acer mijn videokaart en scherm vervangen. Laptop werkt nu opzich wel goed, maar ik zou zelf voor een Asus of iets anders gaan.

Ik heb zelf voor de huis-aan-huis service gekozen, dus ze kwamen hem na een paar keer bellen repareren thuis.

Ik heb 2 jaar terug een Acer 5336 bij Bol.com weggehaald voor ik meen 350 euri. Vanwege de overstap naar Ziggo kreeg ik toen een waardebon van 100 euri en dit leek een goede investering.
Qua specs is het geen hoogvlieger maar met 2 gb ram en een 2ghz intel doet hij wat hij moet doen. Ram bijprikken kan altijd nog al is een ssd een betere keuze.

Het toetsenbord klopt prettig, de klep voelt solide aan. Geluid is niet bijster briljant want 1 speakertje, maar wil ik muziek in de kamer dan gaat er een stekkertje naar de stereo.

De aansluitingen zijn voldoende al mist deze usb3

De vraag is; wat ga je er mee doen, wat is je budget en wat verwacht je voor je geld.

Ik ben zeer tevreden maar zet ik hem naast de Lenovo van junior (975 euri) dan zie ik wel verschil...

Mensen,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor grafisch ontwerpen (zoals o.a. CAD drawing) maar wil 'm tevens kunnen gebruiken voor videobewerking. (snel renderen) Ik hecht dus veel waarde aan een snelle processor Intel I7 (4e generatie) videokaart van 2Gb en dat het intern RAM geheugen tot 6Gb uitgebreid kan worden. Tevens dient de laptop te beschikken over 2 HDD bays zodat ik de SSD van 250Gb (welke ik al in mijn bezit heb) kan voorzien van o.a. het operating system en de 2e harddisk kan gebruiken voor opslag van data.
Aangezien de verkoper in de winkel zó ontzettend enthousiast was over Acer bracht mij dat aan 't twijfelen maar heb 'm gelukkig nog niet gekocht, en nu blij toe nu ik jullie reacties lees.
Waar ik wel mee zit is dat er nagenoeg nooit bij een laptop vermeld staat over hoeveel HDD bays deze beschikt.
Maar een ding is voor mij nu wel zeker... het wordt in ieder geval géén Acer.
Voor een nieuwe laptop wil ik eigenlijk niet hoger gaan dan € 1300, maar hoop dat dat ook wel toereikend is voor een exemplaar welke over bovenvermelde specs beschikt.

Gr. Mark

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien deze een optie heeft 2x een 500 gig hd dus daar kan wat geregeld worden denk ik en wil je wat top dan deze 2 x ssd en een 1tb hd nee ik zou het wel weten dan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Modag.
Die Asus laptop zou misschien wel wat zijn maar kan bijna niet geloven dat de grafische kaart 4Gb heeft...

De MSI welke je aangeeft had ik in eerste instantie in gedachte maar na informatie ingewonnen te hebben blijkt de SSD capaciteit geen harddisk te zijn maar een soort geheugen chips. Mijn bedoeling is juist om alle systeembestanden zoals Windows, office etc. op de SSD harddisk te zetten om de laptop op die manier nóg sneller te maken. Met de MSI welke jij aangeeft gaat dat volgens de verkoper niet en dien ik écht een laptop met een SSD harddisk aan te schaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan