Kwaliteit cameralens ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik heb zelf een Sony P72 { 3.2 Megapixel } die ik gebruik voor simpele foto,s te maken en ook gebruik ik regelmatig de video opname { VGA } wat ik onmisbaar vind van mijn camera.
Ik bekijk de foto,s alleen maar op mijn laptop met de software invanfiew.
Nu wilde ik mijn vrouw ook een goedkopere digitalecamera kopen maar ik twijfel of de lens van de camera minder goed zou kunnen zijn als die camera wat ik heb ???
Het gaat om een Samsung Digimax A40 http://www.kieskeurig.nl/product/783246E7CC8B7D4FC12570BA0056B356.htm .
Hoe kom ik er nou achter of de cameralens van goede kwaliteit is ????
Zijn er ook slechte digitale camera,s ?????

Je zult dan de gebruikers ervaringen na moeten lezen van deze camera, persoonlijk heb ik het niet zo op Samsung, mijn zwager heeft ook een camera van dit merk en deze produceert een zeer irritante blauwe kleurzweem.
Of dat bij alle camera's van dit merk zo is weet ik niet maar de betere camera's vind ik toch wel Canon en Sony, ook de goedkopere klasse geeft een mooie warme kleurtoon.
Wat lenzen betreft is vaak de regel "hoe duurder, hoe beter" van toepassing.

Admin_Frisian zei:
Je zult dan de gebruikers ervaringen na moeten lezen van deze camera, persoonlijk heb ik het niet zo op Samsung, mijn zwager heeft ook een camera van dit merk en deze produceert een zeer irritante blauwe kleurzweem.
Of dat bij alle camera's van dit merk zo is weet ik niet maar de betere camera's vind ik toch wel Canon en Sony, ook de goedkopere klasse geeft een mooie warme kleurtoon.
Wat lenzen betreft is vaak de regel "hoe duurder, hoe beter" van toepassing.
Voor de dig.cameras is de electronica primair dan pas de lens.Ik ken dig.cameras met een Leitz lens die heel middelmatig presteren.Jammer is dat het merk Minolta/Konica is verdwenen.Deze wist altijd een goed evenwicht tussen beide te realiseren.Kleurzwemen worden veroorzaakt door een onjuiste witbalans.Maak eens een opname van een mooie vrouw uit je omgeving(je eigen vrouw?mazzelaar)Ga niet verder dan 1 meter afstand.Richt je camera met je rug NAAR het licht en het model op een meter,Zet de flits uit.Nu nog eentje onder de zelfde omstandigheden met de flits aan.Ga nu naar buiten en maak weer een foto overdag zonder zonlicht en als laatste met zonlicht.Nu zonder fotoshop printen en vergelijken! Dus is het toch de camera?Ja eigenlijk wel, maar vooral de kleurtemperatuur van het licht.Veel cameras hebben een automatische witbalans .Sommigen doen dat prima en andere minder.Ik heb el heel wat foto,s gemaakt met verschillende merken camera gezien.Opvallend is dat met de zelfde camera de een leuke foto,s heeft en de ander minder fraai.IK denk dat de vraag van "beste camera"meer te maken heeft met de fotograaf(fotograve) dan het merk van de camera.Koop een camera niet duurder dan Euro 500 en volg een fotocursus.

sytske zei:
IK denk dat de vraag van "beste camera"meer te maken heeft met de fotograaf(fotograve) dan het merk van de camera.Koop een camera niet duurder dan Euro 500 en volg een fotocursus.
Helemaal mee eens, maar wat ik bij mijn zwager zag met die camera viel mij vet tegen, dan heb je het in mijn ogen over een (zeer) slechte camera, de camera gaf een meer fletse foto afdruk + bijna alle foto's hebben een blauwe kleurzweem, erg jammer.

Wat betreft de Konica/Minolta moet je even de nieuw Sony toestellen in gaten houden, die heeft namelijk dit merk overgenomen.
sytske zei:
Maak eens een opname van een mooie vrouw uit je omgeving(je eigen vrouw?mazzelaar
En hoe weet jij dat ik een mazzelaar ben? :p

Heb zelf een canon, ben er zeer te vreden over wat samsung betreft daar heb ik geen ervaring mee.
Je moet er wel opletten dat goedkope camera's vaak een kunstof lens hebben deze zijn minder van kwaliteit en geven niet zo'n goed resultaat, teven moet men ze niet in de zon leggen want dat vervormd de lens.

Admin_Frisian zei:
Helemaal mee eens, maar wat ik bij mijn zwager zag met die camera viel mij vet tegen, dan heb je het in mijn ogen over een (zeer) slechte camera, de camera gaf een meer fletse foto afdruk + bijna alle foto's hebben een blauwe kleurzweem, erg jammer.

Wat betreft de Konica/Minolta moet je even de nieuw Sony toestellen in gaten houden, die heeft namelijk dit merk overgenomen.

En hoe weet jij dat ik een mazzelaar ben? :p

Probeer vooral in de gaten te houden dat je een mazzelaar bent en dat ze mooi is.Over mooie vrouwen is het nog gemakkelijker een regeltje te schrijven dan over camera,s.Van mijn kant sluit ik maar gezien de onuitputtelijkheid van dit onderwerp.Bedankt voor je tip over SONY.Ik zit nogal midden in het web,maar dit wist ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan