kwaliteit GSM camera ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Heb 30-06-2006 Samsung SGH-E770 aangeschaft met abonnement €12,50 per maand en contract van 1 jaar en de telefoon heb ik dan gratis van vodafoon , goeie deal dus.
Nu is er een groot minpunt met de foto,s maken in 1.3 megapixels die er gewoon slecht uitzien als ik ze op PC bekijk met Irvanfiew hoe kan dat ??
Want als ik met mijn Sony sybershot 72 / 3.2 megapixels foto,s maak die ik dan instel op 1 megapixels zijn die weer veel duidelijker dan de Samsung SGH-E770.
Nu vraag ik mij af of GSM Camera,s met BV 1.3 pixels hetzelde kwaliteit zijn dan een digitale fotocamera met een instelling van 1.3 megapixels ?????

Een digitale camera, is gemaakt om echt goede foto's te nemen, op een mobiel is dit gewoon voor de heb.

KvW zei:
Een digitale camera, is gemaakt om echt goede foto's te nemen, op een mobiel is dit gewoon voor de heb.

Dat ben ik niet met je eens, wij hebben hier een Nokia 6230i met ook een 1,3 megapixel camera en die maakt haarscherpe (zelfs geen 'ruis') foto's die je zelfs zonder probleem kunt af laten drukken (13×9cm)
Het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van de gebruikte lens een CCD.

Ik weet niet hoe het bij de samsung is, maar de Nokia kan je ook nog op MMS kwaliteit instellen (0,3mp) dat is de standaard ingestelde kwaliteit, als je die inderdaad op een pc gaat bekijken ziet het er niet fraai meer uit.

Hier hebben we de Samsung E900 en die maakt met zijn 2.0 MP camera super mooie foto's dus moet ik me aansluiten bij maestro12......

Natuurlijk zijn de foto's uit een GSM niet te vergelijken met een digitale camera. Een GSM zijn hoofdfunctie is dan ook niet foto's maken, maar bellen.

Zorg dat als je foto's maakt met je GSM dat je voldoende licht hebt, anders stelt deze een hogere ISO waarde in waardoor je enorm veel ruis krijgt. Op mijn GSM (W800i) kan je kiezen voor normaal / fijn, waar de laatste de beste kwaliteit op levert.

Zulke foto's krijg je met mijn GSM:

wk1.jpg

Niet slecht, toch? Maar ja, dat is met een w800i. Andere merken zijn volgens velen een stuk minder qua foto's... heb je een voorbeeld foto?

Het gaat bij een toestel niet zo zeer om het aantal pixels, maar om de kwaliteit van een pixel.

Een camera met bv 4,1 Megapixel kan veel betere foto's maken dan eentje met 6,1 Megapixel.

Het is vaak niet het toestel wat het doet, maar het glas wat ervoor zit.

Een camera in een telefoon zal in mijn ogen NOOIT goede foto's kunnen maken.
De lens is gewoon te klein.

Maarja, ik ben dan ook spiegelreflex(digitaal) gewend, en dus niet vlug tevreden.

Mvg P

De Samsung E900 met 2 MP camera....alhoewel deze geloof ik op een lagere resolutie gemaakt is.

patrickt zei:
Het gaat bij een toestel niet zo zeer om het aantal pixels, maar om de kwaliteit van een pixel.

Een camera met bv 4,1 Megapixel kan veel betere foto's maken dan eentje met 6,1 Megapixel.

Het is vaak niet het toestel wat het doet, maar het glas wat ervoor zit.

Een camera in een telefoon zal in mijn ogen NOOIT goede foto's kunnen maken.
De lens is gewoon te klein.

Maarja, ik ben dan ook spiegelreflex(digitaal) gewend, en dus niet vlug tevreden.

Mvg P

Helemaal mee eens, maar voor huis-, tuin- en keukenfotografie voldoen steeds meer mobieltjes. Er bestaan tegenwoordig zelfs al mobieltjes met een 10megapixel (niet voor de eurpese markt) camera en 2× optische zoom.
Voor het 'echte' fotowerk blijf je natuurlijk aangewezen op een echte fotocamera, maar een GSM wordt een steeds betere vervanger.

maestro12 zei:
Helemaal mee eens, maar voor huis-, tuin- en keukenfotografie voldoen steeds meer mobieltjes. Er bestaan tegenwoordig zelfs al mobieltjes met een 10megapixel (niet voor de eurpese markt) camera en 2× optische zoom.
Voor het 'echte' fotowerk blijf je natuurlijk aangewezen op een echte fotocamera, maar een GSM wordt een steeds betere vervanger.

Een GSM is een leuke vervanger voor onderweg wanneer je bv een aanru\ijding krijgt.
De Nokia N90 of N91 heeft zelfs een 3 MP cam met een Carl Zeiss lens.
Maar detail zal altijd ontbreken in zo een foto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan