kwaliteit HD tv slechter dan normale tv?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
Ik heb net mijn HD tv (720p HD READY) binnen. en als ik mijn antenne er op aansluit, dan is de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld sbs6 heel slecht! slechter dan mijn gewone tv! Maar als ik mijn PS3 er op aansluit ziet het er best goed uit! beter dan mijn oude tv.

Is dat normaal? Omdat tv programmas niet in HD worden uitgezonden?
of ligt het aan mijn tv?

alvast bedankt!

Ik heb net mijn HD tv (720p HD READY) binnen. en als ik mijn antenne er op aansluit, dan is de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld sbs6 heel slecht! slechter dan mijn gewone tv! Maar als ik mijn PS3 er op aansluit ziet het er best goed uit! beter dan mijn oude tv.

Is dat normaal? Omdat tv programmas niet in HD worden uitgezonden?
of ligt het aan mijn tv?

alvast bedankt!

Dit is best normaal, je hebt nog geen digitale tv waarschijnlijk en het analoge signaal is in het begin niet 'mooi' op je tv.
Je went hier wel snel aan en het valt heel erg goed mee als je voldoende afstand neemt van je televisiescherm (minstens drie à vier meter de doorsnede).

Uiteraard geven dvd's, blueraydiscs, ed wel mooie beeldkwaliteit.

ja dat klopt ik heb ok een hd tv en ik heb dan digitale tv en ik heb er geen last van

ooh. Wat ben ik blij. :D
dus als ik bijvoorbeeld de digtale tv van casema heb, is de kwaliteit veel beter?!

Bedankt jongens! :thumb:

Digitale tv levert inderdaad betere beeld- en geluidskwaliteit op, dan worden de mogelijkheden van je tv goed gebruikt.:)
Dus ja om antwoord te geven op je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan