Kwaliteit Sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

trino

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2003
Berichten
7
Hallo,

Ik gebruik Chello Classic en heb sinds 2mnd een Sweex router LB00020 voor internet delen. Regelmatig wordt de internetverbinding verbroken. Voor dit type is geen upgrade meer beschikbaar. Ben de laatste tijden constant aan resetten en heb er genoeg van!

Dus toch maar besloten om een andere router te gaan kopen.

Wie kan mij vertellen welk type router stabiel en betrouwbaar is?

Graag hoor ik jullie mening!

Itsme
 
Ik gebruik de Sweex 4 poorts die overal te koop is voor rond de € 35,- in combinatie met chello classic. Gebruik hem nu 5 maanden, geen problemen mee.
 
Geplaatst door trino
Hallo,

Ik gebruik Chello Classic en heb sinds 2mnd een Sweex router LB00020 voor internet delen. Regelmatig wordt de internetverbinding verbroken. Voor dit type is geen upgrade meer beschikbaar. Ben de laatste tijden constant aan resetten en heb er genoeg van!

Dus toch maar besloten om een andere router te gaan kopen.

Wie kan mij vertellen welk type router stabiel en betrouwbaar is?

Graag hoor ik jullie mening!

Itsme
Same prob here :confused:
Ook die router OOk chello classic :\
Er MOET een oplossing zijn ergens binnenin de router config...alleen geen idee welke :(
 
Sweex Router probs

Ik heb ook een Sweex LB00020 router, ik gebruik hem op het @Home netwerk (woon in Assen). Dat er geen firmware update beschikbaar is voor deze router klopt. Sweex levert hier geen update voor, maar Edimax wel, want dit Sweex gebakje is gewoon een OEM Edimax router, type BR-6104 en laat Edimax nu wel een firmware update te hebben voor dit routertje :). Waar je naar moet kijken is welke chipset je routertje heeft (hiervoor moet je hem los halen) en welk versienummer het ding heeft (kun je opvragen in het STATUS menu). Als je routertje een Samsung chipset heeft en het versienummer van de firmware is 0.10 dan kun je bij Edimax versie 0.11 voor de BR-6104 downloaden. Ik heb mijn routertje geflashd met deze firmware en heb nu geen probs meer met het routertje, mijn downloadsnelheid is ook verbeterd.

Let op! Een firmware-upgrade is nooit zonder risico, zorg dat je de goede firmware download, anders heb je een major problem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan