Kwaliteit Tv-Kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hey iedereen!

Ik wil binnenkort een tv-kaart aan gaan schaffen, omdat ik geen zin heb om steeds naar beneden te lopen om tv te kijken :rolleyes:

Nu heb ik daar twee vraagjes over:
- Is de kwaliteit van zowel het kijken als opnemen op de pc net zo goed als op de tv, of zit hier toch een heel groot verschil in.
- Welke tv-kaart raden jullie me aan? (liefst niet te duur :) )
 
Hallo,

In mijn pc heb ik een Pinnacle PCTV Pro kaart zitten en ik ben er best tevreden mee. Maar als ik de beeldkwaliteit van mijn kaart en van de televisie met elkander moet gaan vergelijken, dan moet ik zeggen dat de televisie het wint van de kaart. Het beeld van de televisie vind ik duidelijk scherper dan die van de kaart. Maar echt klagen over de kaart doe ik niet.

Ik raad je deze kaart zeker aan. Het is één van de betere tv-kaarten op de markt (zie recensies/ reacties forums op internet) en is niet al te duur. De prijs hiervan ligt tussen de 90 en 120 euro.
Het is een zeer goede aanschaf voor mij geweest en ik denk dat jij er ook wel tevreden mee zult zijn.

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb een e-tech kaart waarvan het beeld ongeveer te vergelijken is met een tv.
als ik op een afstandje zit te kijken is het beeld net zo scherp en mooi als op een tv.
 
Maar het kijkt dus wel fijn.
Niet dat je je constant zit te ergeren aan de kwaliteit ofzo.
 
Geplaatst door the_dannyboy
Maar het kijkt dus wel fijn.
Niet dat je je constant zit te ergeren aan de kwaliteit ofzo.

Inderdaad, ik erger mij niet aan de kwaliteit. De beeldkwaliteit is goed genoeg om ervan te genieten net als bij je televisie, maar ik raad je wel aan om niet te dicht op je beeldscherm te gaan zitten. Net als bij televisie kijken, neem afstand. Minimale kijkafstand van 1,5 meter kijkt prettig.

Wat het opnemen betreft van tv-beelden met de kaart die ik heb, dat zit wel goed. Let wel op dat de opnamekwaliteit wel afhankelijk is van hoe je alles instelt in het opname-menu van de kaart. Wil je geluid en beeld op hele hoge kwaliteit tijdens de opname, dan vergt het wel enorm veel aan ruimte op de harde schijf. Houd daar wel rekening mee.

Klik nog maar even op deze link (deze kaart heb ik in mijn pc zitten):

http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=103&Langue_ID=6

Okee, ik hoop dat je wat aan de informatie hebt.

Succes met het zoeken naar een tv-kaart ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan