Kwaliteit verbeteren en uitfaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niveau regelen van je mp3

Om het volume van alle mp3 bestanden op gelijk niveau te zetten gebruik ik mp3 gain, freeware die perfect werkt je kan het gratis dowloaden op onderstaande link

Succes

http://mp3gain.sourceforge.net/:thumb:
 
Laatst bewerkt:
High Quality Mastering...

Als ik op het woord zelf zou verderbouwen veronderstel ik dat dit is om masteropname te maken, dwz een opname in "superkwaliteit". Is zoals je beeldscherm, hoe meer puntjes het kan weergeven, hoe gedetailleerder het beeld wordt. Voor muziek geld dit ook, maar dan geen puntjes maar hertz.
Ik denk niet dat je die optie moet kiezen voor een gewone AudioCD.:)

Over MP3Gain: Daar heb ik slechte ervaringen mee, maar dat is ook persoonlijk. Ik zou zeggen, test dat eens uit, maar vergeet niet dat Nero ook die optie heeft en bij Nero de originelen met rust gelaten worden.

@medak: En het linkje werkt niet... misschien de :thumb: er even tussenuit halen:)

James:)
 
Als HQ Mastering niet voor een CD is waarvoor zou men dit moeten gebruiken? We hebben het over een brand programma (Nero).
Heb jij ook de Wave Editor? Dan is het makkelijker om nog e.e.a. te bespreken.

Ik ga de mp3gain progje uitproberen. Uit eigen ervaring, vind ik dat Nero de liedjes niet echt normaliseert.
Na het branden is nog wel degelijk verschil in volume (ik bedoel dus niet kwaliteit maar puur geluid sterkte).

bedankt voor de link Julien
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan