kwaliteitsverlies van mini DV naar CD-R

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Up

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2005
Hallo geacht forum,
Ik heb een video opgenomen met een Canon MD 101 handycam die werkt met mini DV tapes.
Met de 'Video Capture Wizzard' (ik heb Windows XP in het Engels) heb ik het filmpje ge-upload in mijn computer.
De Wizzard geeft me de keuze of ik het bestand als wmv wil opslaan of als AVI. Ik kies vooralsnog voor wmv.
Met de Windows Movie Maker bewerk ik het filmpje enigszins en brandt het dan op een CD-R schijfje met behulp van Nero Express, aangezien een losse DVD-speler de wmv bestanden niet kan afspelen.
Tot zover verloopt alles prima, maar bij afspelen op een TV-scherm ik zie toch een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen het uiteindelijke CD-R schijfje en de oorspronkelijke mini DV tape.
Wanneer ik in de Wizzard kies voor AVI-bestand en in Nero Express voor super Video CD i.p.v. Video CD heb ik de indruk dat het er iets beter uit ziet, maar nog steeds bij lange na niet de oorspronkelijke kwaliteit.
Mijn vraag: hoe kan ik het beste mijn filmpje omzetten zonder kwaliteitsverlies. Wellicht een beter videobewerkingsprogramma - Magix -? Branden naar DVD (ik weet niet of mijn computer dat kan)?

Kan de losse dvd speler ook geen avi lezen?? (tegenwoordige spelers meestal wel)
Avi kan danhet beste gewoon als data worden geschreven want dan word hij niet weer geconverteerd en heb je dus minder kwaliteit verlies.

Zelf gebruik ik het programma movie dvd-maker van anvsoft en ben hier zeer tevreden over, mooi beeld en leuke menu's ect.
Ik doe het van een camcorder met harde schijf maar vrienden van mij hebben er laatst 1gekocht met mini tapes omdat de verkoper zei dat dit beter beeld heeft dan met hd (ik zie het verschil echter niet) en ook bij hun werkt dit programma goed.

Ik ga dat proberen (met de dvd-speler).
Anvsoft ziet er heel mooi uit. Ik ga daar achter aan. Ik zie op hun site dat ik DVD-R, DVD-RW, DVD+R of DVD+RW schijfjes moet gebruiken. Domme vraag misschien: is dat heel wat anders dan CD-R? Ik heb zojuist geprobeerd een video-bestand (AVI) te branden met behulp van Nero Vision, maar kreeg de melding dat ik een verkeerd schijfje (CD-R) daarvoor gebruikte. Wellicht dus zo'n DVD schijfje? En heb je helemaal geen kwaliteitsverlies?

Nope ik heb geen zichtbaar kwaliteits verlies.

Ik brand avi met nero express en dan gewoon kiezen voor data cd (weet je zeker dat je dvd speler cd's kan lezen? anders zul dus zo ie zo dvd's moeten gebruiken, maar dan kan je dus meerdere avi's op 1 dvd kwijt.
Als je er meerdere op 1 dvd hebt en je stopt hem in de speler krijg je vazelf een klein alternatief menu'tje waarmee je kunt kiezen welk avi je wilt zien.

Bedankt voor de reacties. Ik ga dit allemaal uitzoeken en meld me dan weer. Ik zit op het moment aan de andere kant van de wereld, dus kan niet altijd direct reageren i.v.m. het tijdsverschil. :cool:

Mijn vraag is inmiddels beantwoord. Ik had geen CD-R schijfjes moeten gebruiken voor het branden van de video, maar DVD-R. Ik brand de video (AVI-bestand) met Nero Visions (in het menu kies ik uiteraard voor DVD) en het resultaat is prachtig zonder enig kwaliteitsverlies en daar ging het mij om. Bedankt voor alle reacties! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan