kwaliteitsverlies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekie35

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Beste,

Aangezien ik op een laptop werk zou ik graag een groter scherm aanschaffen van een 24".
Ik heb een Geforce 8600 grafische kaart.
Nu vraag ik me af als ik een scherm koop met al resolutie 1920x1080 en ik deze ga aansluiten via de gewone seriële kabel mijn beeldkwaliteit niet gaat verminderen dan het is op mijn laptopscherm.
Ik zou namelijk graag de zelfde kwaliteit behouden ofwel natuurlijk verbeteren maar dat denk ik niet.

Iemand een goede raad of ervaring, laat het dan maar weten!

Alvast hartelijk bedankt,
Koekie35

1920x1080 moet haalbaar zijn, aangezien de max. resol. van de kaart 2560x1600.
Overgens gaat de kwaliteit niet naar beneden als je de resolutie hoger zet. Wel moet je rekening houden met je monitor.
Hoe hoog kan je monitor aan?
Je moet dus je grafische kaart afstellen op je monitor.
Kan je monitor de 1920x1080 aan dan even de herz instellen. 60 hrz moet voldoende zijn, maar is de kwaliteit slecht (dit is te testen met heel lichte achter kleur zoals wit) en de kaart en monitor kan op deze resolutie hogere hrz aan dan kan je hem hoger zetten.

Nog even verder over de instellingen van mijn resolutie, al ik gewoon bij windows naar schermresolutie wijzigen ga kan ik slechts tot 1440x900 terwijl mijn Geforce 8600 normaal tot 2560x1600 kan gaan.
Hoe komt dit? Kan het zijn dat mijn grafische kaart nog niet optimaal gebruikt wordt?..

Alvast bedankt!

Nog even verder over de instellingen van mijn resolutie, al ik gewoon bij windows naar schermresolutie wijzigen ga kan ik slechts tot 1440x900 terwijl mijn Geforce 8600 normaal tot 2560x1600 kan gaan.
Hoe komt dit? Kan het zijn dat mijn grafische kaart nog niet optimaal gebruikt wordt?..

Alvast bedankt!

Heb je alle modes aan geselecteerd?
Je graf. kaart kan inderdaad ondrukt worden, het is namelijk zo, dat instellingen, de monitor(en) spelen een rol daarin.
Dan heb je nog een mogelijkheid dat bij je configuratie van grafisch, duo monitor staat aangevinkt. als je 1 monitor gebruikt, raadzaam om deze op 1 monitor te zetten.

nog even dit, De serieel (analoog weergave) is standaard kwaliteit.
Digitaal is rustiger en scherper. HMDI is helemaal goed van kwaliteit.
Als je van hmdi of digitaal overschakeld naar analoog, dan wordt het kwaliteit wel slechter. Maar niet zo slecht dat het tenkoste van het spel gaat, omdat men van uit analoog standaart gaan. (tevens is het bijna niet te vernemen),

Alleen de comm tussen graf. kaart en monitor gaat sneller.

Dank u voor het antwoord.

Ik heb inmiddels mijn beeldscherm gekocht en aangesloten.
Ik kan nu wel 1920x1080 selecteren, maar wel enkel als ik beeldscherm 2 (mijn extern scherm) selecteer.
Ik heb echt mooi beeld dus er zijn geen problemen :)

Dank u voor jullie post.!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan