Kwaliteitsverschil MicroSD kaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Mijn vriendin heeft een Sony Xperia SP waarin een MicroSD kaart geplaatst kan worden. In de 1,5 jaar dat ze de telefoon inmiddels heeft zijn er echter al 3 MicroSD kaarten overleden. Omdat dit keer op keer weer tot verlies van veel foto's en bestanden heeft geleid, zou ik graag een kwalitatief goede MicroSD kaart voor haar kopen.

Maar hoe weet ik nu wat een goede MicroSD kaart is (buiten de prijs)?

Door te gaan zoeken op het www. Zaten er bij die drie ook een van Sandisk, Kingston of Samsung?

Misschien werkt het wel een beetje hetzelfde als met tablets; soms krijg je bij een abbo van een TV magazine een Tablet kado. Kijk je dan naar het merk, dan realiseer je je, dat je nog nooit van dat merk hebt gehoord. Ga je dan zoeken op het www dan vind je meestal niet de meest prettige verhalen / tests.

Laatst bewerkt:
Om maar even binnen te vallen, ik ben het met gast0225 eens. Sandisk, Kingston en Samsung hebben alle drie kwalitatief zeer goede MicroSD kaartjes
Ik heb er eentje van 16GB waar ik ondertussen al jaren mee werk, die heeft zelfs ook 3 keer in de wasmachine gezeten (op 70 Celcius) en is nog steeds functionerend.

Ik raad je echter de website dataio aan, deze heeft kwalitatief alle goede merken in huis, en dat voor een zeer voordelige prijs.

Welke opslagcapaciteit zoek je? (En welke snelheid?)

@Kaboutermans....... om nog even op de gevolgen van de problemen terug te komen"

op het feit dat er belangrijke gegevens (foto's etc. etc.) verloren zijn gegaan is mogelijk het volgende spreekwoord van toepassing :

een ezel stoot zich niet ???-maal aan dezelfde steen, of ................?

Waarom maakt je vriendin niet simpelweg 1x per week / maand of whatever welke termijn, even een backup naar de harddisk van een pc / laptop?

M.i. moet iedere zichzelf respecterende (digitale media gebruikend) persoon, zeer regelmatig backups maken, zéker als hij / zij al twee keer eerder met de vervelende gevolgen van een hardwarefailure te maken heeft gehad.

Waarom maakt je vriendin niet simpelweg 1x per week / maand of whatever welke termijn, even een backup naar de harddisk van een pc / laptop?

En daar heb ik de perfecte oplossing voor: Onedrive/Google drive/Dropbox. Die kan je zo instellen dat al je foto's daarop komen te staan zodra je WiFi ter beschikking hebt (en niet via de kostbare data)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan