kwart beeldscherm van mijn laptop ibm t42 of t 53 is zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

younes1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
goedendag iedereen.
een kwart van het beeld van mijn ibm t42/43 is zwart.Het was al eeen keer eerder gebeurd maar toen is het weggegaan,ik zou niet weten hoe.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
mvg younes

Hallo

Meestal is het betrokken t.f.t. scherm defekt en dient vervangen te worden door een nieuw "occasie" exemplaar.

Mits je vermeld ".Het was al eeen keer eerder gebeurd maar ...."

Soms is er slechts een intermitterend slecht kontakt tussen motherboard en t.f.t. scherm.

Deze enkele malen in/uitpluggen is voldoende om deze te reinigen.

Of dit truukje ook bij u lukt ???

Peter

maar ik vraag me dan af hoe je dat inpluggen doet van motherbord tot beeldscherm?

Hallo

Gezien uw laatste vraag :"maar ik vraag me dan af hoe je dat inpluggen doet van motherbord tot beeldscherm? "

Is volgens mij de opmerking :" bezin alvorens je begint ..." hier wel op zijn plaats ...

Betrokken p.c. ken ik NIET !!! , maar ...

In 99% v/d gevallen bevindt de connector die het t.f.t. scherm verbind met het motherboard zich linksboven het keyboard ...

Meestal afgedekt d.m.v. een afdekklep die horizontaal over de ganse laptop loopt ...

Het nodige klik/klak/schroefwerk zou u in theorie toegang dienen te verschaffen .

Jammer genoeg is het verwijderen van deze dekplaat verschillend van merk tot merk & I.B.M. kennende , zal het eerder voorzichtig klik/klak worden , dan schroefwerk.

Peter

P.s. Indien al het voorgaande voor u nog steeds chinees is ... eventueel een lokale kennis met iets meer technische bagage vragen voor hulp .

hartikke bedankt peter ik zal het properen ik hoop dat het lukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan