• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kwartaaloverzicht en jaaroverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
trucker10,

als je in mijn voorbeeldbestand onderstaande code toevoegt in de module van de laatste twee bladen ( tabje van het werkblad rechtsklikken) , dan worden de draaitabellen automatisch ververst.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotCache.Refresh
End Sub

Thx :thumb: jbronzwaer, nu kan ik het bekijken en met "spelen " ;)

@ janvaane , Ik ben bezig met het doorpluizen van boeken over VBA ( wil de VBA taal kunnen begrijpen ) ik vermoed dat jij met de macro recorder gewerkt hebt . Dit is niet negatief bedoeld , enkel maar voor mij om het goed aan te leren , als ik bepaalde code's zie van een paar forum helpers hoe kort ze het houden of maken .
Het zal nu aan de TS zijn om zijn keuze te maken > 4 oplossingen voor zijn secretaresse :thumb::thumb::thumb::thumb:

kijk eens in excel

@ janvaane , Ik ben bezig met het doorpluizen van boeken over VBA ( wil de VBA taal kunnen begrijpen ) ik vermoed dat jij met de macro recorder gewerkt hebt . Dit is niet negatief bedoeld , enkel maar voor mij om het goed aan te leren , als ik bepaalde code's zie van een paar forum helpers hoe kort ze het houden of maken .
Het zal nu aan de TS zijn om zijn keuze te maken > 4 oplossingen voor zijn secretaresse :thumb::thumb::thumb::thumb:

standaard macro optie in exel is gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan