Kwetsbaarheid in Skinsdownload voor DivX Player gevonden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Kwetsbaarheid in Skinsdownload voor DivX Player gevonden

Programma: DivX Player
Versie: 2.6
Besturingssysteem: Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows 2000, Windows XP

Korte omschrijving
DivX Player is de officiele speler van DivX bestanden. Verder kunnen er ook andere multimedia bestanden mee worden afgespeeld. In versie 2.6 en eerder is het mogelijk om het uiterlijk te veranderen van de DivX Player. Dit kan met het behulp van "skins".

Er zit een kwetsbaarheid in de manier waarop de DivX Player, met versie nummers 2.6 en eerder, omgaat met het downloaden van "skin" bestanden.

Wat kan er gebeuren?
De kwetsbaarheid kan een aanvaller in staat stellen om programma's te starten op een computer. Hiervoor moet een aanvaller een bestand aanbieden in de vorm van een "skin" bestand. Dit kan worden aangeboden door middel van een download op een website of een E-mail bericht.

Hoe weet ik of mijn computer kwetsbaar is?
U kunt controleren of uw computer kwetsbaar is door te klikken op de knop links bovenin de DivX media speler. Kies vervolgens "Help" -> "About the DivX Player". U kunt dan de versie informatie zien.

Hoe verhelp ik de kwetsbaarheid?
Er is op dit moment geen versie van de DivX software beschikbaar waarin dit probleem is opgelost. We raden u aan om geen skins te installeren voor de DivX Player.

Waar vind ik meer informatie?
http://aluigi.altervista.org/adv/divxplayer-adv.txt
Bron: waarschuwingsdienst.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan